Isännöintiliitto haastaa koko alan mukaan Astetta alemmas -kampanjaan

Isännöintiliitto haastaa kaikki taloyhtiöt ja isännöintialan toimijat mukaan valtakunnalliseen Astetta alemmas -kampanjaan. Energiansäästöllä voidaan sekä pienentää taloyhtiön lämmitys- ja sähkölaskua että pyrkiä välttämään koko Suomea uhkaavat sähkökatkot.

Astetta alemmas on Motivan koordinoima yhteistyökampanja, joka käynnistyy 10.10.2022 ja jatkuu koko lämmityskauden. Kampanjan taustalla on koko Eurooppaa koetteleva energiakriisi. Kampanjan tavoitteena on energiaa säästämällä pienentää energiakuluja ja myös pyrkiä välttämään koko Suomea koskevat sähkökatkot.

Ota energiansäästö puheeksi taloyhtiöissä

Isännöintiliitto haastaa kaikki taloyhtiöt ja isännöintialan toimijat tekemään energiatekoja ja ottamaan energiansäästötoimet aktiivisesti puheeksi taloyhtiöissä.

Tehokkaita keinoja ovat esimerkiksi:

• astetta alempi huonelämpötila
  • lämmitys- ja ilmanvaihtolaitteistojen säätäminen energiahukan vähentämiseksi
  • ikkunantiivistystalkoot taloyhtiössä, jos tiivisteet ovat vanhoja
  • astetta alemmas -kampanjasta viestiminen asukkaille
  • pidemmän aikavälin energiatekojen ja -remonttien toteuttaminen

Kerro energiateoista somessa – jaetaan tietoa, kuinka isännöinti tekee hyviä energiatekoja!

Kerro myös teoista somessa: Ota teemaan sopiva selfie tai kuva vaikkapa taloyhtiön lämpöhuoneesta, termostaatista, ikkunatiivisteestä tai asukastiedotteesta ja kerro, minkälaisen energiateon olet tehnyt yrityksessänne tai yhdessä asiakastaloyhtiönne kanssa. Jaa kuva Instagramissa @isannointiliitto ja #astettaalemmas #energiateko #isännöintitekeehyvää #isännöinti, niin me jaamme kuvasi eteenpäin! Jaamme kuvia myös Twitterissä ja LinkedInissä.

Instagramissa voit seurata myös, minkälaisia energiatekoja Isännöintiliiton työntekijät tekevät kotitoimistoissaan.

Lisää

Astetta alemmas -kampanjasivu antaa käytännön säästövinkkejä asukkaille astettaalemmas.fi
Kampanjasivuilta löytyy myös vinkkejä taloyhtiöille sekä muun muassa juliste (A3-koossa ja A4-koossa), jota voi jakaa taloyhtiön ilmoitustaululle tai porraskäytäviin. Lue lisää ja lataa tai tulosta juliste käyttöön

Lisää viestintä- ja tiedotemateriaaleja taloyhtiöille löytyy muun muassa energianeuvonta.fi/tavis/