“Arkinen aherrus nostettiin esiin” – Isännöintiliiton palkinnoista monenlaista iloa viime vuoden voittajille

Positiivista julkisuutta, arkisen aherruksen esiin nostamista ja yritysmielikuvaa. Kaikkea tätä voitto toi Isännöintiliiton viime vuonna palkitsemille. Myös tänä vuonna palkitaan alan ammattilaisia. Ehdokashaku päättyy 28.8.

Viime vuonna Isännöintiliitto etsi vuoden parhaita yhteistyön teeman alla. Ehdokkaita saatiin ennätyksellisen paljon ja ensi kertaa järjestetty yleisöäänestys innosti niin isännöinnin asiakkaat, yhteistyökumppanit kuin liiton jäsenetkin äänestämään suosikkejaan sankoin joukoin. Kaikkiaan yleisöääniä annettiin 3400 kappaletta.

Palkintogaalan juhlahumua vuonna 2019.

Isännöinnin “Oscarit” jaettiin Isännöintipäivien iltajuhlan palkintogaalassa, violettien parrasvalojen loisteessa Helsingissä. Isännöitsijä 2019 -palkinnon pokkasi turkulainen Tiia Granberg, Isännöintiyritys 2019 -palkinnon Taloasema-ketju, Isännöintiteko 2019 -palkinnon Suomen Tekninen Isännöinti Oy:n palvelukonsepti ja viime vuonna ensi kertaa jaetun Palveluverkostoyritys 2019 voiton vei Lindström Oy.

Mitä palkintovoittajille kuuluu? Tiia Granberg Isännöinti Granberg Oy:stä ja Key Account Manager Juha Ikonen Lindström Oy:stä tavoitettiin kesälomien jälkeen kommentoimaan.

”Kilpailulla saadaan arkisten töiden tekijät nostettua esiin”

– Syksy ja alkuvuosi olivat hyvin työntäyteisiä, ja koronan myötä koko kevät muuttui melkoisesti. Tuo kuuluisa digiloikka otettiin lähestulkoon yhdessä yössä, pääosin kuitenkin positiivisin tuloksin, Granberg kuvailee vuottaan Isännöitsijä 2019 tittelin haltijana.

Isännöitsijä Tiia Granberg. Kuva: Vesa-Matti Väärä.

Hän kertoo voiton tuoneen yritykselleen paljon julkisuutta. Vuonna 2012 sukupolvenvaihdoksen tehneessä yrityksessä iloittiin siitäkin, että seuraava sukupolvi sai nyt ensimmäisen julkisen tunnustuksen työlleen.

– Asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden muistamiset olivat erityisen hienoja. Oli mukava havaita, että saavutusta arvostettiin.

Arkinen aherrus tahtoo usein jäädä huomioimatta, ja tällaiset kilpailut toimivat hyvänä keinona nostaa esille arkityötä tekevät tahot.

Granberg suosittelee osallistumaan kilpailuun, vaikka itseä parrasvaloihin piipahdus arastuttaisikin, sillä koko isännöintiala tarvitsee positiivista julkisuutta. Hän toivoo näkevänsä tämän vuoden kisassa mukana erityisesti tahoja, jotka jokapäiväisellä työllään ovat saavuttaneet sen, mistä heidät on ehdokkaaksi nimetty.

– Arkinen aherrus tahtoo usein jäädä huomioimatta, ja tällaiset kilpailut toimivat hyvänä keinona nostaa esille arkityötä tekevät tahot, summaa Granberg.

”Palkintovoitto auttoi meitä luomaan mielikuvaa yrityksestämme”

Palveluverkostoyrityksenä 2019 palkittu Lindström helpottaa asiakkaidensa, kuten isännöintiyritysten, arkea vuokraamalla ja huoltamalla esimerkiksi mattoja, erilaisia tekstiilejä ja työvaatteita. Koronaepidemia on tuonut vuoteen oman tunnelmansa, mutta palkintovoittoa yrityksessä muistellaan hyvällä, sillä siitä seurasi yritykselle positiivista julkisuutta. Loppuvuosi olikin työntäyteistä aikaa.

Lindström Oy: Helena KUjanpää ja Juha Ikonen. Kuva: Milla von Konow

– Palkintovoitto auttoi meitä luomaan mielikuvaa yrityksestämme asiakkaiden silmissä. Suosittelen kisaan osallistumista myös muille yrityksille, kiteyttää Juha Ikonen.

Tänä vuonna hän odottaa näkevänsä palkintokisassa entistäkin tiukempaa kamppailua.

– Teemana vastuullisuus on erinomainen. Haluaisinkin nähdä mukana yrityksiä, jotka panostavat voimakkaasti vastuullisuuteen, kertoo Ikonen.

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan

Tämän vuoden Isännöintiliiton palkintojen ehdokashaku on auki vielä 28.8. saakka. Palkintojen teemaksi on valittu vastuullisuus ja raati odottaa näkevänsä mahdollisimman monenlaisia esimerkkejä vastuullisesta isännöinnistä ja asumiseen liittyvistä palveluista.

Ehdokashaku on auki vielä 28.8. saakka.

Toimimalla nopeasti ehdit vielä ilmoittaa omat ehdokkaasi mukaan