Palkintovoitto tekee isännöinnin merkityksen näkyväksi

Isännöitsijä 2021 -palkinnon viime vuonna saanut Terhi Jokinen kertoo, että palkintovoitto sai myös hiljaisen asiakaskunnan huomiomaan hyvin tehdyn työn. Samalla hän kokee päässeensä nostamaan esiin koko toimialan tärkeyttä.

Terhi Jokinen voitti Isännöitsijä 2021 -palkinnon.
Terhi Jokinen OIT Isännöinnistä on Isännöitsijä 2021.  Kuva: Juho Kuva.

– Palkintovoitto toi tullessaan arvokkaita kohtaamisia ja aitoa palautetta monilta asiakkailta. En ole tottunut saamaan kokouksissa palautetta ja kiitosta työstä, kuten olen tänä vuonna saanut, Jokinen iloitsee.

Hän kertoo asiakasyhtiöidensä hallituksilta tulleiden kiitosten yllättäneen välillä niin, että kuluvan vuoden kokouksissa on itketty liikutuksen kyyneleitä. Toisaalta juhlahumun laannuttua palkintovoitto toi myös laadukasta asiakeskustelua hallitusten, osakkaiden, sidosryhmien ja isännöinnin kesken.

– Moni on herännyt miettimään isännöinnin roolia. Esimerkiksi valvojilta ja urakoitsijoilta on tullut hyvin paljon palautetta siitä, mitä ja miten ammattitaitoinen isännöinti voi edesauttaa ja edistää hankkeiden onnistumista.

Jokisen yritykseen OIT Isännöintiin tuli viime vuonna tuplavoitto, sillä OIT Isännöinnin avoin taloyhtiödokumentaatio palkittiin Asumisteko 2021 -palkinnolla. Kumpikin voitto toi positiivista näkyvyyttä myös lehtiartikkeleissa.

Kilpailuun kannattaa osallistua, vaikka esillä olo tuntuisi vaikealta. Toimialan esiinnostoa ja laadullista kehittämistä kannattaa edistää jo oman rakkaan työnsä vuoksi.

­Tämän vuoden palkintokisan ehdokashaku on auki vielä viikon. Jokisen mukaan alan osaajien ei kannattaisi turhaan arastella mukaan ilmoittautumista:

– Kilpailuun kannattaa osallistua, vaikka esillä olo tuntuisi vaikealta. Toimialan esiinnostoa ja laadullista kehittämistä kannattaa edistää jo oman rakkaan työnsä vuoksi! Kisan myötä tulleet verkostoitumiset ovat olleet pelkkää plussaa.

Isännöintiyrityksien muille osaajille oma kilpasarjansa

Isännöintiammattilainen 2021 Minttu Makkonen
Minttu Makkonen. Kuva; Juho Kuva.

Myös Isännöintiammattilainen 2022 palkinnon voittanut
Minttu Makkonen ISTOsta pääsi palkintovoiton myötä kertomaan isännöintialasta uusille kuulijoille eri tilaisuuksiin:

– Voitosta seurasi paljon positiivista palautetta ja mahdollisuuksia päästä kertomaan isännöintialan monipuolisuudesta.  Se toi lisää näkyvyyttä yrityksellemme, mutta samalla myös koko toimialalle.

Asiakaspalvelun tiiminvetäjänä ja kiinteistösihteerinä Makkonen on halunnut nostaa esiin erityisesti sitä, että isännöintitoimistoissa työskentelee muitakin osaajia kuin vain isännöitsijöitä.

– Suosittelen kisaa ehdottomasti kisaa myös muille. Jo finalistiksi pääsy on hieno juttu!

Isännöintiammattilainen-palkinto jaetaan tänä vuonna toista kertaa. Kilpasarjaan ovat tervetulleita isännöintiyrityksissä muissa rooleissa kuin isännöitsijänä työskentelevät ammattilaiset, kuten asiakaspalvelijat, kiinteistösihteerit, kirjanpitäjät tai vaikka harjoittelijat.

Vuoden parhaat palkitaan taas Isännöintipäivillä

Isännöinti palkitsee vuosittain isännöintialan vuoden parhaita ja kiinnostavimpia tekijöitä. Palkintofinaali huipentuu Isännöintipäivien juhlavaan palkintogaalaan. Tänä vuonna ehdokashaku päättyy toukokuun lopussa.

Vuoden 2021 palkittiin Isännöintipäivillä marraskuussa 2021.
Palkintogaalan juhlahumua vuonna 2021. Kuva: Pekka Hannila.

Isännöinnin “Oscarit” jaettiin vuonna 2021 Isännöintipäivien iltajuhlassa Turussa. Isännöitsijä 2021 ja Isännöintiammattilainen 2021 -palkintojen lisäksi jaettiin kaksi muuta palkintoa. Isännöintiyritys 2021 -palkinnon sai hämeenlinnalainen Isännöinti Kuvaja ja Asumisteko 2021 -palkinnon OIT Isännöinnin avoimen taloyhtiödatan hanke, jossa yritys tallentaa taloyhtiöistä kattavasti dokumentaatiota myös muiden taloyhtiöille tärkeiden tahojen – kuten vaikkapa kiinteistövälityksen ja pankkien – käyttöön.

Lue lisää tämän vuoden palkinnoista ja vinkkaa ehdokasta 31.5. mennessä!

Lue blogi