Tässä ovat palkintovoittajat – Ouluun tuplavoitto

Isännöintiliitto jakoi vuosittaiset palkinnot Isännöintipäivien iltajuhlassa 10.11. Neljän eri sarjan voittajat valittiin yleisöäänestyksellä. Myös Isännöinnin Auktorisointi ISA ry myönsi palkinnon Vuoden 2021 ISA-yritykselle.

Isännöintipäivien iltajuhla huipentui kahden vuoden tauon jälkeen livenä juhlittuun palkintogaalaan. Palkintoja jaettiin tänä vuonna neljässä kategoriassa: Isännöintiammattilainen 2021, Isännöintityöpaikka 2021, Isännöitsijä 2021 sekä Asumisteko 2021. ISA ry jakoi oman palkintonsa.

Minttu Makkonen on Isännöintiammattilainen 2021

Muistuttaakseen isännöinnin monipuolisesta työstä, jota tekevät lukuisat eri ammattilaiset, Isännöintiliitto palkitsi tänä vuonna ensi kertaa myös isännöintiammattilaisen. Isännöintiammattilainen-sarjaan saattoi ilmoittaa yhtä hyvin asiakaspalvelijan, kiinteistösihteerin kuin isännöintiyrityksen palkkaaman harjoittelijankin.

Isännöintiammattilainen 2021 -tittelin nappasi järvenpääläinen Minttu Makkonen. Makkonen työskentelee Isännöintitoimisto ISTOssa kiinteistösihteerinä ja asiakaspalvelun tiiminvetäjänä.

Lue lisää: Minttu Makkonen on Isännöintiammattilainen 2021

Isännöinti Kuvaja on Isännöintityöpaikka 2021

Isännöintityöpaikka 2021 -palkinto matkasi Hämeenlinnaan, kun Isännöinti Kuvaja äänestettiin voittajaksi. Monipuolisesti työhyvinvointiin ja yhteisöllisyyteen panostava yritys työllistää 14 henkilöä.

Työntekijät kertovat puhaltavansa yhteen hiileen ja jakavansa ilot ja murheet. Esimiestään Seppo Kuvajaa henkilökunta kuvaa kuuntelijaksi, joka on aidosti kiinnostunut työntekijöistään ihmisinä, huomioi heidän intressinsä ja elämäntilanteensa.

Lue lisää: Isännöinti Kuvaja on Isännöintityöpaikka 2021

Ouluun tuplavoitto: Terhi Jokinen on Isännöitsijä 2021, myös Asumisteko 2021 OIT Isännöinnille

Oululainen OIT Isännöinti nappasi tuplavoiton, kun Terhi Jokinen palkittiin Isännöitsijä 2021 -tittelillä ja yrityksen avoin taloyhtiödokumentaatio Asumisteko 2021 -palkinnolla.

Jokinen erikoistunut isoja korjauksia vaativien taloyhtiöiden isännöintiin. Tällä hetkellä OIT isännöi merkittävää osaa Oulun keskustan vanhoista arvotaloista. Monet näistä usein isoja korjauksia vaativista kohteista ohjataan monipuolisen koulutus- ja työtaustan omaavalle Jokiselle.

Asumisteko 2021 -palkinnolla huomioitu dokumentointitapa hyödyttää taloyhtiön ja isännöinnin lisäksi koko kira-alaa. Toimintatapa on isännöintialalle poikkeuksellinen, sillä taloyhtiöistä ei usein ole kerättynä yhtä laajaa dokumentaatiota, eikä esimerkiksi asunnon myyjillä, ostajilla, kiinteistövälittäjillä tai urakoitsijoilla aina ole kätevästi pääsyä tarvitsemaansa tietoon.

Lue lisää: Oululainen OIT Isännöinti tuplavoittoon Isännöintiliiton palkintokilpailussa

Isännöintiliitto palkitsee esimerkillisiä isännöintialan osaajia vuosittain. Palkinnot ojennettiin Turussa Isännöintipäivien iltajuhlassa 10.11.

Yleisöäänestykseen edenneet finalistit oli valinnut asiantuntijoista koostunut palkintoraati, johon kuuluivat kehitysjohtaja Miimu Airaksinen SRV Yhtiöt Oyj:stä, pääsihteeri Marianne Heikkilä Marttaliitosta, toimitusjohtaja Harri Hiltunen Kiinteistöliitosta, toimitusjohtaja Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliitosta ja kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa Isännöintiliitosta. Yleisöäänestys käytiin lokakuussa.

Vuoden 2021 ISA-yritys on OP Koti Pohjanmaa

Isännöintipäivillä palkittiin myös vuoden ISA-yritys. Palkinnon myöntää vuosittain Isännöinnin Auktorisointi ISA ry, joka edistää ammattimaista ja kehittyvää isännöintiä ja valvoo isännöintiyritysten toimintaa.

Tänä vuonna palkinnon sai OP Koti Pohjanmaa Oy LKV. Yrityksen vahvuuksina nousivat esiin esimerkiksi vahvat käytänteet etätyössä, työkyvyn johtamisessa ja digitaalisessa asiakaspalvelussa.

ISA:n laatukriteerien mukaan tehdyissä auditoinneissa tarkasteltiin muun muassa yrityksen prosesseja ja toimintatapoja, ympäristöasioista huolehtimista, viestintää ja sähköistä toimintakulttuuria. Auditoinnit suorittaa ulkopuolinen taho, DNV GL Business Assurance Finland Oy Ab.

Lue lisää: Pohjanmaalaisyritykselle tunnustusta – OP Koti Pohjanmaa Oy LKV on Vuoden 2021 ISA-yritys