Jenni Valkamasta johtava lakiasiantuntija

Isännöintiliiton lakiasiantuntijana työskennellyt OTM Jenni Valkama on nimitetty johtavaksi lakiasiantuntijaksi. Uudessa roolissaan hän vetää Isännöintiliiton vaikuttamis- ja tutkimustiimiä.

Jenni Valkama on työskennellyt Isännöintiliitossa lakiasiantuntijana vuodesta 2021 alkaen. Tätä ennen Valkama työskenteli Suomen Vuokranantajat ry:n lakimiehenä sekä pitkään kiinteistölakimiehenä Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy:ssa.

Uudessa roolissaan johtavana lakimiehenä Valkama alkaa vetää Isännöintiliiton vaikuttamis- ja tutkimustiimiä.

– Isännöinnin arjen juridiset haasteet ovat minulle tuttuja monelta kantilta. Vaikuttamis- ja tutkimustyöllämme pyrimme tarjoamaan apua ja ratkaisuja nykyhetken haasteisiin sekä vaikuttamaan tulevaisuuteen niin, että isännöinti ja taloyhtiöiden arki olisivat mahdollisimman sujuvaa ja kestävää myös pitkällä tähtäimellä. Toimimme isännöinnin tuntosarvina yhteiskunnassa ja tuemme alaa myös käynnissä olevissa isoissa muutoksissa, Valkama kuvaa.

Valkama seuraa esihenkilötehtävässä vaikuttamis- ja tutkimusjohtaja Tuomas Viljamaata, joka aloittaa 23.1. alkaen uudessa työpaikassa Kiinteistövälitysalan Keskusliiton toimitusjohtajana. Viljamaan seuraajaksi hoitamaan vaikuttamistehtäviä haetaan uutta yhteiskuntasuhdepäällikköä.

– Tuomas on uuden, keväällä 2022 luodun tiimin avulla nostanut Isännöintiliiton vaikuttamistoiminnan uudelle tasolle ja luonut hyvää pohjaa nykyisen strategiamme toteuttamiseen. Lainsäädäntövaikuttaminen, digitalisaation tukeminen, ratkaisujen etsiminen taloyhtiöiden rahoitusvaikeuksiin, vastuullisuuden ja energiatehokkuuden edistäminen sekä alan osaajapulan helpottaminen ovat vaikuttamistyön tärkeitä tavoitteita. Jenni pääsee jatkamaan tätä työtä tosi upean tiimin kanssa, Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva sanoo.

Hae Isännöintiliittoon yhteiskuntasuhdepäälliköksi