Oikaisu: Isännöintiliitto ei kannusta lykkäämään yhtiökokouksia

Toisin kuin mediassa on kerrottu, Isännöintiliitto nimenomaan kannattaa kevään yhtiökokouksien pitämistä etäyhteyksien avulla. Kokouksen lykkäämistä kannattaa harkita lähinnä sellaisessa tilanteessa, jossa yhtiön ei tarvitse päättää isoista hankkeista ja osakkailla on isoja vaikeuksia osallistua kokoukseen etäyhteyksien avulla.

Isännöintiliitto on koonnut kattavan ohjeistuksen kokouksien järjestämisestä etäyhteyksien avulla ja on kehottanut isännöitsijöitä ja taloyhtiöitä toteuttamaan kokouksia etäyhteyksien avulla mahdollisuuksien mukaan.

Myös mahdollisuus valtakirjan käyttämiseen kannattaa muistaa. Yksi henkilö voi edustaa valtakirjoilla eri osakkaita ja myös etäyhteyksillä pidettävässä kokouksessa voi käyttää valtakirjaa.

Isännöintiliiton päivittyvä koontisivu kertoo koronaviruksen vaikutuksista taloyhtiöihin. Sen tarjoamat ohjeet ovat kaikkien käytössä.

Lue myös: ”Tehokkain kokous ikinä” – taloyhtiön etäkokoukset ovat uusi normaali

Uutishuoneeseen