Taloasema voitti Isännöintiyritys 2019 -palkinnon

Taloasema on valittu Isännöintiyritys 2019 -kilpailun voittajaksi. Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alan ammattilaisia Isännöintipäivillä, jotka tänä vuonna järjestettiin Helsingissä. Palkintojen teemana oli yhteistyö.

Taloasema, ylärivissä: Kari Suojalehto. Ari Takkunen, Nina Gromoff, Miro Takkunen, Ari Lantea. Alarivi: tj Esko Pietikäinen ja tilitalo Emmasta Tuulevi Pettinen. Kuva: MIlla von Konow.

Isännöintiyritys 2019 -palkinnon voittajaksi etsittiin yritystä, joka on esimerkillinen palvelukumppani ja vaalii toiminnassaan yhteistyötä edistäviä toimintatapoja. 29 eri kaupungissa toimivan Taloasema-ketjun toimipisteet tekevät tiivistä yhteistyötä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Näin taloyhtiöillä missä päin Suomea tahansa on saatavillaan kaikki ketjussa oleva osaaminen, olipa kyse taloudellisesta, teknisestä tai juridisesta asiasta.

Yhteistyökumppanien ja asiakkaiden kanssa tehdään monenlaista yhteistyötä – yhden kehityshankkeen tuloksena syntyi esimerkiksi yhtiökokoussovellus, joka mahdollistaa osallistumisen taloyhtiön yhtiökokoukseen verkkosovelluksen kautta ajasta ja paikasta riippumatta. Ammatillisen lisäkoulutuksen järjestäjä Amiedun kanssa toteutettiin hanke, jossa asiakasyhtiöiden hallitukset otettiin työpajoihin mukaan kehittämään taloyhtiöiden teknisiä palveluja.

– Pyrimme kehittämään palvelumalleja, jotka auttavat sekä asiakasta että isännöitsijää. Palvelumallit, jotka palvelevat kumpaakin tahoa, otetaan parhaiten käyttöön, ja ne ovat tärkeä osa asiakaslähtöistä isännöintiä, kehitysjohtaja Nina Gromoff kertoo Taloaseman toimintakulttuurista.

Henkilöstöllä on hyvä yhteishenki, ja palvelu perustuu yhdessä tekemisen kulttuuriin. Myös teknistä osaamista käytetään hyödyksi yli toimipisterajojen. Ketju tarjoaa henkilöstölle keskusyksikön ja lakimiesten tuen sekä yhteistyötä edistäviä tapahtumia, ajankohtaiskoulutuksia ja keskustelufoorumeita.

Taloasema tekee paljon yhteistyötä myös paikallisten toimijoiden kanssa, jolloin tuetaan alueen kehitystä ja asiakkaat saavat parhaan paikallisen toimijan toimeksiannoilleen.

Valtakunnallisella Taloasemalla on 36 toimipistettä 29 paikkakunnalla. Yhteensä Taloasema isännöi noin 800 taloyhtiötä Suomessa, sen liikevaihto oli vuonna 2018 oli 5 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 65 työntekijää.

Isännöintiliiton palkintojen finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta. Lopulliset voittajat valittiin tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistettiin palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja, sekä tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös isännöinnin palveluverkostoon kuuluvia yrityksiä. Isännöintiliiton 15-vuotisjuhlavuoden kunniaksi esiin on haluttu nostaa yhteistyökykyisiä isännöinnin osaajia ja hyvää yhteistyötä edistäviä isännöinnin toimintatapoja.

Isännöintiyritys 2019 -palkinnon voittajaksi etsittiin yritystä, joka on esimerkillinen palvelukumppani ja vaalii toiminnassaan yhteistyötä edistäviä toimintatapoja. Yritykseltä edellytettiin toimivia prosesseja asiakasyhteistyön ja kumppaniyhteistyön toteuttamiseen.

Lisätiedot:

Kehitysjohtaja Nina Gromoff