Jäsenpalvelu: Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia useimpiin kysymyksiin. Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että jäsenten asiakaspalvelu on tarkoitettu ensisijaisesti jäsenille.
Emme tarjoa neuvontapalveluita taloyhtiöiden osakkaille tai asukkaille.

JäsenTEN ASIAKASpalvelu

Palvelee jäsenasioissa ti-pe klo 9-12
toimisto@isannointiliitto.fi
Lakineuvonnan yhteystiedot

(lomalla 1.7.-31.7.2023)

MAPPI

Mikä on Mappi?

Mappi- jäsenpalvelu on Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunnalle tarkoitettu jäsenpalvelu, joka sisältää mm. jäsenohjeita, vastauksia lakikysymyksiin sekä webinaari- ja koulutustallenteita. Mappiin kirjaudutaan Isännöintiliiton verkkosivuilta.

Mistä saan Mappi-tunnukset?

Yrityksen pääkäyttäjä voi hallita jäsenyrityksen henkilökunnan tunnuksia Mapin tunnusten hallinta -sivulla. Kirjautuneena pääkäyttäjä voi lisätä tai poistaa käyttäjiä sekä antaa tarvittaessa muille pääkäyttäjäoikeuksia palveluun.

Jos henkilön tiedot löytyvät jo jäsenrekisteristämme, mutta kirjautumistunnusta ei ole tai se on unohtunut, uuden salasanan voi tilata kirjautumissivulta kohdasta Luo uusi salasana / Unohditko salasanasi? Käyttäjätunnus on sähköpostiosoite, joka on rekisteröity jäsenrekisteriimme.

Tiedon käyttäjien lisäämisestä tai poistamisesta voi laittaa myös jäsensähköpostiimme toimisto@isannointiliitto.fi. Huom!  Henkilöjäsenenä voit saada Mappi-tunnuksen vain, jos työskentelet Isännöintiliiton jäsenyrityksessä.

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Mene kirjautumissivulla kohtaan Luo uusi salasana / Unohditko salasanasi ja lähetä sähköpostiisi linkki uuden salasanan luontia varten.

Huomaa, että linkki voi mennä myös roskapostikansioon. Joskus sähköpostin suojausasetukset ovat niin vahvat, että linkkiä ei voida lähettää. Ole tässä tapauksessa yhteydessä jäsenpalveluumme.

JÄSENYYS

Miten liitän yritykseni Isännöintiliiton jäseneksi ja mitä se maksaa?

Isännöintiliiton jäseneksi voivat liittyä yritykset ja yhdistykset. Isännöitsijä voi liittyä henkilökohtaisesti henkilöjäseneksi johonkin Isännöintiliiton jäsenyhdistyksistä.

Yritysjäseneksi liittymistä varten tulee täyttää jäsenhakemus. Sinuun ollaan yhteydessä, kun hakemus on käsitelty ja hyväksytty.

Jäsenmaksu perustuu isännöintiliiketoiminnan liikevaihtoon. Jäsenmaksun suuruuden voit laskea jäsenmaksulaskurilla.

Mitä hyötyä jäsenyydestä on yritykselle?

Jäsenyyteen pääset tutustumaan täältä. Jäsenyys tarjoaa yritykselle ymmärrystä, inspiraatiota ja palveluja osaamisen sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Isännöintiliitto kuuntelee tarkasti alan tarpeita ja rakentaa yhteistyöverkostoja tulevaisuuden vastuulllisen ja kilpailukykyisen isännöinnin pohjaksi.

Miten yritys voi erota jäsenyydestä?

Jäsenyyden irtisanomiseksi, toimita kirjallinen irtisanomisilmoitus osoitteeseen toimisto@isannointiliitto.fi Sääntöjen mukaisesti jäsenyys kirjataan päättymään seuraavasti: ”Eroaminen astuu voimaan eroilmoitusta lähinnä seuraavan tammikuun alusta lukien, mikäli eroilmoitus jätetään syyskuun loppuun mennessä. Jos eroilmoitus jätetään syyskuun jälkeen ennen kalenterivuoden loppua, jäsen on velvollinen maksamaan jäsenmaksunsa vuoden pituiselta ajalta eroilmoituksesta lukien.

Miten liityn henkilöjäseneksi ja mitä se maksaa?

Voit liittyä henkilöjäseneksi johonkin Isännöintiliiton jäsenyhdistyksistä. Liittymistä varten sinun tulee täyttää jäsenhakemus. Yhdistys palaa sinulle, kun hakemuksesi on käsitelty.

Henkilöjäsenmaksu on 90€/vuosi (2021).

Miten eroan henkilöjäsenyydestä?

Erotaksesi paikallisyhdistyksestä lähetä kirjallinen eroilmoituksesi osoitteeseen toimisto@isannointiliitto.fi

LAKINEUVONTA

Mistä saan lakineuvontaa?

Jäsenyritysten henkilökunnalle on tarjolla maksuton puhelinneuvonta, jonka numero löytyy Mapista kirjautumisen takaa.
Muut neuvontapalvelut ja niiden hinnasto löytyvät myös Mapista.

Jos et työskentele jäsenyrityksessä, voit tiedustella neuvontaa esimerkiksi Kiinteistöliitosta tai Kuluttajaliitosta.

JÄSENPALVELUT

Kaikkiin Isännöintiliiton jäsenpalveluihin pääset tutustumaan täältä.

Hae isännöintiä -palvelun tietojen päivittäminen

Yrityksen pääkäyttäjä voi päivittää palvelun tietoja Mapissa. Tiedot päivittyvät palvelun 30 minuutin viiveellä.

Isännöintimittari

Isännöintimittarin asiakkaat löytävät lisätietoja palvelun käyttösivuilta, kun käyttäjä on kirjautuneena Mappiin.

Jos et ole vielä asiakas, mutta kiinnostunut kuulemaan lisää, voit tutustua palveluun täältä.

Asumisen tietopankki

Asumisen tietopankin tuotesivuille pääset tästä

Voit pyytää maksuttoman esittelyn sivuilta löytyvän lomakkeen kautta tai laittamalla viestiä toimisto@isannointiliitto.fi.

Viesti+

Viestiplussan tuotesivuille pääset tästä.
Viesti+ -sisällöt ovat käytettävissä tilanneille Mapissa.

LASKUT

Laskuja koskevat yhteydenotot voit lähettää sähköpostitse toimisto@isannointiliitto.fi tai soittaa jäsenpalveluumme sen aukioloaikoina.

Laskutustiedot ja -käytäntömme löytyvät täältä.

OSAKKAAT

Isännöintiliitto tarjoaa neuvontapalveluita vain omille jäsenilleen.
Osakkaille ja asukkaille neuvontaa tarjoavat mm. Kiinteistöliitto ja Kuluttajaliiton asumisneuvonta.