Nyt on meidän vuoro olla koulunpihan isoja
”Vitsi, vitsi” ja ”kuka nyt leikistä suuttuu?” Tuttuja lauseita varmasti kaikille ainakin koulunpihan kiusaajien suusta kuultuna. Nyt on meidän aika ottaa koulunpihan isojen rooli ja...
”Vitsi, vitsi” ja ”kuka nyt leikistä suuttuu?” Tuttuja lauseita varmasti kaikille ainakin koulunpihan kiusaajien suusta kuultuna. Nyt on meidän aika ottaa koulunpihan isojen rooli ja...
Työelämä muuttuu nyt vauhdilla. Siinä vauhdissa emme tule välttämättä ajatelleeksi, että olemme jokainen omalta osaltamme vaikuttamassa siihen, millaiseksi työelämä muodostuu. Millaista työelämää haluamme olla luomassa?...
Kilpailu työmarkkinoilla kiristyy koko ajan. Isännöintialalla työvoimapula on käsin kosketeltavissa, kun vanhat konkarit eläköityvät ja nuoria on vaikea houkutella alalle. Jos olet alan ammattilainen, voit...
Alan parhaat hakeutuvat teille itse töihin. Henkilöstö viihtyy niin hyvin, että työura päättyy teillä vain eläkeikään. Henkilöstö on sitoutunut ja osallistuu aktiivisesti työpaikkanne ja esimerkiksi...
Isännöintiliitto oli viime vuonna ensimmäistä kertaa mukana julkisesti osoittamassa tukensa Pridelle. Asia tuntui konservatiiviseksi mielletyllä kiinteistöalalla aika vaikealta, mutta samalla täysin välttämättömältä nostaa esiin. Se...
Asiantuntijoiden johtaminen vaatii niin sanottua uutta johtajuutta. Hyvä asiantuntijoiden johtaja ei ole niskaan hengittävä mikromanageeraaja, vaan asiantuntijoihinsa luottava sparraaja, hyvän työn mahdollistaja, suunnanviitoittaja, tavoitteiden kirkastaja...
Itseohjautuvuus on tämän päivän johtamisen trendisana. Moni tavoittelee itseohjautuvaa organisaatiomallia ymmärtämättä tarkkaan, mitä se tarkoittaa oman johtamisen tai henkilöstön näkökulmasta. Trendit tulevat ja menevät, mutta...
Eräänä harmaana marraskuun aamuna lähetimme Isännöintiliiton jäsenyritysten työntekijöille kyselyn, jossa kysyimme suoraan, mikä tänään ottaa päähän tai kuormittaa. Vastauksista piirtyi kuva isännöitsijästä, joka kantaa harteillaan...
Suurin osa yrityksistä väittää tarjoavansa erinomaisen asiakaskokemuksen. Mutta ovatko asiakkaat samaa mieltä? Turhan usein eivät ole. Korjaavatko yritykset toimintaansa paremman asiakaskokemuksen saavuttamiseksi? Turhan usein eivät...
Isännöintialalla toimii paljon yrityksiä, joissa yhteisten prosessien ja toimintamallien määrittely on kesken tai tekemättä. Toisin sanoen yrityksen työntekijät saattavat tehdä samaa työtä eri tavoin ja...