Kaupallinen yhteistyö: Hyvä järjestelmä on yrityksen sydän

Myynti- ja asiakkuusjohtaja Petri Harjula kertoo, että Hausvisen säästämän ajan ansiosta
isännöitsijä voi keskittyä rauhassa asiakasvolyymin kasvattamiseen ja palveluiden parantamiseen.

Isännöintijärjestelmän avulla voidaan vaikuttaa suoraan liiketoimintaan, työviihtyvyyteen ja asiakastyytyväisyyteen.

Hausvise-isännöintijärjestelmä tarjoaa eri ohjelmiin hajautettujen toimintojen tilalle yhden helppo­käyttöisen järjestelmän, joka yhdistää isännöinnin, taloushallinnon ja nyky­aikaiset asukaspalvelut saman digitaalisen katon alle. Se on työkalu, joka automatisoi isännöinnin päivittäisiä rutiinitoimintoja ja vapauttaa aikaa asiakkaiden palvelemiseen sekä liiketoiminnan kehittämiseen.

Hausvisen toimintoja kehitetään jatkuvasti yhdessä isännöintialan kanssa, joten tiedämme tarkasti yritysten kipupisteet ja työhön liittyvät käytännön toiveet.

Oma näkymä isännöinnin eri rooleissa toimiville

Hausvise suodattaa valtavasta tietomassasta jokaiselle järjestelmään kirjautuneelle isännöintiyrityksen työntekijälle henkilökohtaisen näkymän.

Edessä avautuvat tiedot ja toiminnot vaihtelevat sen mukaan, onko käyttäjänä kirjanpitäjä, isännöitsijä tai vaikkapa kiinteistösihteeri.

Koska järjestelmän sisällä kaikki prosessit linkittyvät toisiinsa, tieto liikkuu eri tahojen välillä saumattomasti. Täsmällinen ja yhdenmukainen viestintä poistaa rönsyilyt isännöitsijän työstä.

Parasta palvelua myös taloyhtiön asukkaille

Taloyhtiölle Hausvise tarjoaa nyky­aikaiset asukaspalvelut, joiden avulla talouden ja asumisen arjen hallinta on vaivatonta.
Esimerkiksi osakas voi nähdä järjestelmästä vaikkapa tuoreimmat tiedotteet tai omat avoimet laskut.

Muutostyöilmoitukset tai huoltopyynnöt menevät eteenpäin oikeaan osoitteeseen vain nappia painamalla.
Kun taloyhtiön uusi hallitus on valittu, isännöitsijä voi kirjata uudet jäsenet Hausviseen saman tien. Näin he pääsevät automaattisesti käsiksi tehtävässä tarvittavaan tietoon.

Hausvisen kokonaisuutta täydenne­tään jatkuvasti käyttäjäkokemusta parantavilla kumppanipalveluilla. Monipuolisten palveluiden avulla esimerkiksi yhtiökokousten järjestäminen etänä tai hybridinä onnistuu kuin itsestään. Järjestelmässä hoidat hetkessä

• yhtiökokouskutsut
  • kokousmateriaalien toimituksen
  • äänestyksen
  • allekirjoitukset
  • jälkiviestinnän.
Rohkeasti liikkeelle

Isännöintiala sähköistyy väistämättä, eikä muutoksen tuulissa kannata jäädä rannalle aikailemaan. Uuden isännöinti­järjestelmän käyttöönotto voi olla paitsi iso urakka myös valtava muutos nykyiseen toimintatapaan.

On kuitenkin hyvä pitää mielessä, ettei kaiken tarvitse tapahtua kerta­rysäyksenä, vaan prosessi etenee pala kerrallaan. Muutos ei myöskään sulje pois yrityksen nykyisiä hyväksi havaittuja käytäntöjä.

Teksti ja kuva Festum Software Oy

Teksti on osa Isännöintiliiton ja Festum Software Oy:n kaupallista yhteistyötä. Tiedustelut: henrika.palin@isannointiliitto.fi.