Tutkimukset ja selvitykset
Isännöintiliitto tekee vuosittain useita yhteiskunnallisesti merkittäviä tutkimuksia ja selvityksiä. Tiedotteet ja tutkimusraportit esitellään tällä sivulla uusimmasta vanhimpaan.
Isännöintiliitto tekee vuosittain useita yhteiskunnallisesti merkittäviä tutkimuksia ja selvityksiä. Tiedotteet ja tutkimusraportit esitellään tällä sivulla uusimmasta vanhimpaan.
Blogissa on käsitelty paljon eri tapoja kehittää isännöintiä. Kehittäminen ei ole itseisarvo sinänsä, vaan liittyy taloyhtiöiden hallitusten vääjäämättömään nuorentumiseen. Uuden sukupolven osakkaat ja hallitukset eivät...
Tavatessani isännöitsijöitä kysyn usein, mistä asioista asukkaat ottavat yhteyttä juuri nyt. Vastauksissa toistuvat aiheet osakkaiden remonteista tupakointikieltoihin. Isännöitsijälle nämä ovat sitä samaa, mutta asukkaan näkökulmasta...
Asiakkuudenhallinta ja asiakkuuden johtaminen ovat vähitellen rantautuneet käsitteinä myös isännöintialalle. Vaikka et olisi käyttänyt, olet varmaankin ainakin kuullut CRM:stä (customer relationship management), josta löytyy paljon käytännön...
Onko termi proptech jo tuttu? Sanaa käytetään kuvaamaan innovaatioita, jotka jollain tavalla liittyvät kiinteistöjen myyntiin, hallintaan, rahoittamiseen tai kehittämiseen. Proptechistä on hyvää vauhtia nousemassa fintechin kaltainen hype-sana,...
Taloyhtiöni pyykkituvassa oli taas päivänä eräänä loppuneet sivut, joihin vuorovaraukset merkitään. Meillä homma siis toimii niin, että mappikansiossa on printattuja viikkolistoja, joihin vuorot merkitään. Ja...
Danske Bankin teettämän Ensiasunnonostajat 2016 -kyselytutkimuksen mukaan useimmat suomalaiset nuoret haaveilevat omistusasunnosta. Niin haaveilin itsekin, kun kymmenisen vuotta sitten ostin itselleni unelmien yksiön. Asunnon ostaminen...
Vain neljäsosa isännöitsijöistä pitää asiakkaita valmiina digitaalisiin välineisiin ja palveluihin, selviää Isännöintiliiton tuoreesta digiselvityksestä. – Taloyhtiöiden hallituksissa keski-ikä on korkea, 60 vuotta, ja toimintatavat vakiintuneita....
Markkinointiautomaatiolla voidaan tehostaa markkinointia tarjoamalla sopivaa sisältöä oikeaan aikaan valitulle kohderyhmälle. Sähköpostimarkkinointi on yksi markkinointiautomaation väline. Automaatio kuulostaa helpolta tavalta markkinoida. Mutta mistä siinä on...
Sekoitamme usein kaksi eri digiasiaa. Toinen on digitoiminen ja toinen digitalisaatio. Ensimmäinen tarkoittaa asioiden sähköistämistä. Valokuvasta tuli paperin sijaan digikuva ja musiikki siirtyi CD-levyltä tiedostoiksi....