Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? Blogi 7.4.2017 Blogissa on käsitelty paljon eri tapoja kehittää isännöintiä. Kehittäminen ei ole itseisarvo sinänsä, vaan liittyy taloyhtiöiden hallitusten vääjäämättömään nuorentumiseen. Uuden sukupolven osakkaat ja hallitukset eivät...
Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille Blogi 16.2.2017 Tavatessani isännöitsijöitä kysyn usein, mistä asioista asukkaat ottavat yhteyttä juuri nyt. Vastauksissa toistuvat aiheet osakkaiden remonteista tupakointikieltoihin. Isännöitsijälle nämä ovat sitä samaa, mutta asukkaan näkökulmasta...
CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja Blogi 4.1.2017 Asiakkuudenhallinta ja asiakkuuden johtaminen ovat vähitellen rantautuneet käsitteinä myös isännöintialalle. Vaikka et olisi käyttänyt, olet varmaankin ainakin kuullut CRM:stä (customer relationship management), josta löytyy paljon käytännön...
Proptech on vuoden 2017 muotisana – eikä syyttä Proptech on vuoden 2017 muotisana – eikä syyttä Blogi 28.12.2016 Onko termi proptech jo tuttu? Sanaa käytetään kuvaamaan innovaatioita, jotka jollain tavalla liittyvät kiinteistöjen myyntiin, hallintaan, rahoittamiseen tai kehittämiseen. Proptechistä on hyvää vauhtia nousemassa fintechin kaltainen hype-sana,...
Kokous kotisohvalla, kiitos! Kokous kotisohvalla, kiitos! Blogi 8.12.2016 Taloyhtiöni pyykkituvassa oli taas päivänä eräänä loppuneet sivut, joihin vuorovaraukset merkitään. Meillä homma siis toimii niin, että mappikansiossa on printattuja viikkolistoja, joihin vuorot merkitään. Ja...
Taloyhtiön hallitus – vieras planeetta? Taloyhtiön hallitus – vieras planeetta? Blogi 28.10.2016 Danske Bankin teettämän Ensiasunnonostajat 2016 -kyselytutkimuksen mukaan useimmat suomalaiset nuoret haaveilevat omistusasunnosta. Niin haaveilin itsekin, kun kymmenisen vuotta sitten ostin itselleni unelmien yksiön. Asunnon ostaminen...
”Taloyhtiöiden hallitukset digiajan jarruna” ”Taloyhtiöiden hallitukset digiajan jarruna” Ajankohtaista 26.10.2016 Vain neljäsosa isännöitsijöistä pitää asiakkaita valmiina digitaalisiin välineisiin ja palveluihin, selviää Isännöintiliiton tuoreesta digiselvityksestä. – Taloyhtiöiden hallituksissa keski-ikä on korkea, 60 vuotta, ja toimintatavat vakiintuneita....
Hyödynnä sähköpostia markkinointiautomaatioon Hyödynnä sähköpostia markkinointiautomaatioon Blogi 24.10.2016 Markkinointiautomaatiolla voidaan tehostaa markkinointia tarjoamalla sopivaa sisältöä oikeaan aikaan valitulle kohderyhmälle. Sähköpostimarkkinointi on yksi markkinointiautomaation väline. Automaatio kuulostaa helpolta tavalta markkinoida. Mutta mistä siinä on...
Teknologia tuli jo Teknologia tuli jo Blogi 20.10.2016 Sekoitamme usein kaksi eri digiasiaa. Toinen on digitoiminen ja toinen digitalisaatio. Ensimmäinen tarkoittaa asioiden sähköistämistä. Valokuvasta tuli paperin sijaan digikuva ja musiikki siirtyi CD-levyltä tiedostoiksi....
Asiakas on aktiivinen etsijä Asiakas on aktiivinen etsijä Blogi 12.10.2016 Kuulemme jatkuvasti, kuinka digitalisaatio muuttaa radikaalisti yrityksien tapoja markkinoida ja myydä ja toisaalta asiakkaiden tapaa ostaa. Kävin puhumassa Isännöintipäivillä (16.9.2016 Jyväskylä) tästä aiheesta. Puheenvuorossani käsittelin digitalisaation...