Taloyhtiöissä törmätty uuteen ongelmaan vastikerästeissä – edes hallintaanotto ei ole ratkaisu Taloyhtiöissä törmätty uuteen ongelmaan vastikerästeissä – edes hallintaanotto ei ole ratkaisu Medialle 7.10.2025 Perinteisesti hallintaanotto on ollut tehokas keino turvata taloyhtiön saatavat vastikerästitapauksissa. Nyt kuitenkin Isännöintiliitto on huolissaan yleistyvästä ilmiöstä, jossa osakkaan maksulaiminlyönteihin ei voida puuttua hallintaanotolla.
Isännöinnin laatu osoittautui mainettaan paremmaksi Isännöinnin laatu osoittautui mainettaan paremmaksi Medialle 16.9.2025 Taloyhtiöt antoivat isännöitsijöilleen kouluarvosanan 8, selviää Kiinteistöliiton ja Isännöintiliiton teettämästä Isännöinnin laatu 2025 -tutkimuksesta. Isännöintiyritykset saivat vastaajilta eli taloyhtiöiden hallitusten jäseniltä ja muilta osakkailta arvosanan 8-.
Isännöintiliiton palkintovoittajat 2025 valokeilaan Jyväskylän Isännöintipäivillä Isännöintiliiton palkintovoittajat 2025 valokeilaan Jyväskylän Isännöintipäivillä Ajankohtaista 17.9.2025 Isännöitsijä 2025 on Jonna Kärki, Isännöintiammattilainen 2025 Hanna-Kaija Talvinen ja Vuoden työpaikka 2025 Isännöinti Vuorma Oy.
Kiihtyneiden yritysostojen jälkeenkin isännöintiala koostuu lilliputeista Kiihtyneiden yritysostojen jälkeenkin isännöintiala koostuu lilliputeista Ajankohtaista 18.9.2025 Lilliputtikokoisten yritysten alan kasvua hidastaa osaajapula ja elämäntapa-isännöinti. Lukuisat yritysostot ja -fuusiot eivät ole juuri vähentäneet isännöintialan yritysten määrää tai nostaneet keskimääräistä kokoa, selviää Toimialakatsauksesta 2025.
Minkälaista osaamista haluamme uusille isännöitsijöille? 26.8.2025 / Riikka Vaaja Minkälaista osaamista haluamme uusille isännöitsijöille? Blogi 26.8.2025 Opetushallitus on käynnistänyt isännöinnin ammatti- ja erikoisammattitutkintojen uudistustyön. Nyt päivitetään IAT: ja IEAT:n tutkinnon perusteet eli se, mistä sisällöistä tutkinnot tulevaisuudessa koostuvat ja mitä osaamista...
Hyvä asiakassuhde kestää myös kolhuja 3.6.2025 / Marianne Falck-Hvilstafeldt Hyvä asiakassuhde kestää myös kolhuja Blogi 3.6.2025 Isännöinnin eettisen neuvoston ratkaisuista puhuttaessa saattaa tuntua, että asiakkaat tekevät pieneltäkin kuulostavista asioista lausuntopyyntöjä. Voiko meidänkin asiakkaamme pyytää inhimillisestä virheestä tai unohduksesta lausuntoa eettiseltä neuvostolta?...
”Miksi pitää Pridestä huudella?” 2.6.2025 / Mia Koro-Kanerva ”Miksi pitää Pridestä huudella?” Blogi 2.6.2025 Olemme saaneet vuosien varrella runsaasti palautetta yhdenvertaisuustyöstä, syrjimättömyyden esillä pitämisestä ja Prideen osallistumisesta. Miksi ihmeessä Isännöintiliiton pitää olla mukana ja miten ihmeessä mikään näistä teemoista...
Uskallatko nostaa yrityksesi esiin? 22.4.2025 / Reetta Yrttimaa Uskallatko nostaa yrityksesi esiin? Blogi 22.4.2025 Isännöintiala on monien mahdollisuuksien kenttä, mutta samalla se kohtaa tällä hetkellä merkittäviä haasteita. Yksi alan suurimmista kipupisteistä on osaajapula: kokeneista ja sitoutuneista isännöitsijöistä käydään kovaa...