Taloyhtiön sivut tai palvelukanava

Taloyhtiön kotisivut tai sähköinen palvelukanava ovat tiedon kotipesä, jonne asukkaat ja osakkaat ohjataan muiden viestintäkanavien avulla.

Taloyhtiön monikanavainen viestintä vähentää isännöinnin ja hallituksen työmäärää ja lisää asumisviihtyisyyttä.

Taloyhtiön kotisivut tai sähköinen palvelukanava ovat tiedon kotipesä. Taloyhtiön sivut eivät itsessään tavoita osakkaita ja asukkaita, vaan heidät ohjataan sinne sähköpostien, tekstiviestien, sosiaalisen median ja paperisten tiedotteiden avulla.

Ison remontin tärkein viestintäkanava

Erityisesti taloyhtiön isot remonttiurakat, kuten putkiremontit, ovat sen kokoluokan ponnistuksia, että niissä tarvitaan valmistelusta alkaen monikanavaista ja aktiivista tiedotusta. Ehdottomasti paras kanava tähän on taloyhtiön kotisivut tai sähköinen palvelukanava.

Parhaimmillaan asukas voi tilata itselleen huomautukset, jolloin sähköpostiin tai tekstiviestinä kilahtaa viesti, kun sivuille päivitetään uutta tietoa.

Isännöintiyritys vastaa tietoturvasta

Taloyhtiön kotisivut tai sähköinen palvelukanava ovat yhtiön virallinen viestintäkanava, kun palvelun tarjoaa suoraan taloyhtiön isännöinnistä vastaava isännöintiyritys. Tällöin riskinä ei ole sitä, että sivuja päivitetään, kun niitä ylläpitävä osakas muilta kiireiltään ehtii.

Tietoturvakin on paremmalla tasolla, kun taloyhtiön sivujen ylläpito on isännöinnin vastuulla. Sivuille kirjaudutaan käyttäjätunnuksilla ja esimerkiksi poismuuttotilanteessa isännöitsijä voi muiden rutiinitoimenpiteiden ohessa huolehtia tunnusten kuolettamisesta.