5 keinoa parantaa digiturvallisuutta isännöinnissä 5 keinoa parantaa digiturvallisuutta isännöinnissä Blogi 19.9.2023 Valtakunnallista Digiturvaviikkoa vietettiin 25.–29.9.2023. Sen tarkoituksena on tuoda meille kaikille keinoja parantaa digiturvallisuutta. Digitaalisen ympäristön turvallisuudesta voidaan käyttää termejä digitaalinen turvallisuus tai digiturva. Digi- ja...
Asiakas on aktiivinen etsijä Asiakas on aktiivinen etsijä Blogi 12.10.2016 Kuulemme jatkuvasti, kuinka digitalisaatio muuttaa radikaalisti yrityksien tapoja markkinoida ja myydä ja toisaalta asiakkaiden tapaa ostaa. Kävin puhumassa Isännöintipäivillä (16.9.2016 Jyväskylä) tästä aiheesta. Puheenvuorossani käsittelin digitalisaation...
Automatisointi helpottaisi isännöinnin rutiineja Automatisointi helpottaisi isännöinnin rutiineja Blogi 25.4.2022 Tietotyön automaatio on toistaiseksi ollut lähinnä isojen yritysten mahdollisuus. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun hankkeessa pohditaan, millaisia automaatioita isännöintiyritykset voisivat tehdä yhdessä. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu selvitti yhdessä Isännöintiliiton kanssa,...
CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja Blogi 4.1.2017 Asiakkuudenhallinta ja asiakkuuden johtaminen ovat vähitellen rantautuneet käsitteinä myös isännöintialalle. Vaikka et olisi käyttänyt, olet varmaankin ainakin kuullut CRM:stä (customer relationship management), josta löytyy paljon käytännön...
Digikehittämisessä piilee haasteiden alla iso mahdollisuus Digikehittämisessä piilee haasteiden alla iso mahdollisuus Blogi 9.4.2019 Isännöintialalla on paljon kehittämispotentiaalia digitaalisen asioinnin ja palveluliiketoiminnan kehittämisessä. Digikehittäminen vaatii aikaa, keskittymistä, rahaa, alan osaamista ja näkemyksellisyyttä. Haaste alalla on riittämättömät resurssit ja osaaminen....
Digitaalisista työkaluista apua työtaakan keventämiseen Digitaalisista työkaluista apua työtaakan keventämiseen Blogi 8.12.2023 Isännöinnin ammattilaiset 2023 -tutkimuksen mukaan alan suurin yksittäinen ongelma on työn kuormittavuus. Saman tutkimuksen mukaan yli puolet vastaajista kokee, että omissa työtehtävissä olisi mahdollista hyödyntää...
Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Blogi 17.1.2018 Palveluiden digitalisoimisen pitäisi tarkoittaa parempia palveluita. Siis kokonaisuudessaan. Kun asiakas voi hoitaa rutiiniluonteisia asioita näppärästi sähköisesti tai asiakaspalvelun kautta, vapautuu aikaa hoitaa henkilökohtaisemmin ja paremmin...
Digiväylä avaa isännöintiin monia mahdollisuuksia Digiväylä avaa isännöintiin monia mahdollisuuksia Blogi 15.11.2018 Juuri nyt digitalisaation hypetystermejä ovat alusta- ja API-talous, jotka toistuvat businesspuheissa yhdessä robotisaation, tekoälyn ja virtuaalitodellisuuden kanssa. Isännöintiliitolle alusta- ja API-talous eivät ole pelkkää hypetystä vaan...
Helpotusta isännöitsijän työkuormaan Helpotusta isännöitsijän työkuormaan Blogi 14.8.2019 Isännöinnin ammattilaiset 2017 -tutkimuksen mukaan isännöitsijän työajasta jopa 55 prosenttia menee asiakaspalvelun ja hallinnon hoitamiseen. Käytännössä aika kuluu siis puheluihin ja sähköposteihin vastaamiseen sekä yhtiökokouksiin,...
Huoneistotietojärjestelmään siirtymisen takaraja lähestyy – viime hetken vinkkejä siirtoa helpottamaan Huoneistotietojärjestelmään siirtymisen takaraja lähestyy – viime hetken vinkkejä siirtoa helpottamaan Blogi 2.3.2023 Taloyhtiön osakeluettelotiedot on siirrettävä huoneistotietojärjestelmään tämän vuoden aikana. Isännöintiä ostavissa taloyhtiöissä isännöinti hoitaa siirtymisen, jos näin on sovittu. Jos isännöitsijää ei ole, siirrosta vastaa hallitus....