Parasta palautetta on aina asiakkailta saatu palaute. Mutta hyvänä kakkosena tulee palaute muilta alan toimijoilta. Siksi meistä tuntui niin hienolta, kun Isännöintiliitto valitsi Turun Isännöintikeskuksen Vuoden 2016 isännöintiyritykseksi.

Palkintoperusteiden mukaan Isännöintiyritys 2016 -palkinnon sai yritys, jonka toiminta on vakiintuneella ja suunnitelmallisella tavalla asiakaskeskeistä. Toisena valintakriteerinä oli se, että yritys panostaa taloyhtiön hallitusten osaamisen kehittämiseen ja koulutuksiin.

Mitä merkitystä tällaisilla palkinnoilla on? Ensinnäkin ne korostavat yrityksen asiantuntijaroolia ja tuovat sitä kautta näkyvyyttä. Palkinnon jälkeen meitä haastateltiin useisiin paikallislehtiin, alan lehtiin ja eri yhteistyökumppaneiden julkaisuihin. Kertoaksemme palkinnosta olemme tehneet vuoden aikana myös itse jonkin verran markkinointipanostuksia, joiden yhteydessä on ollut luontevaa mainita palkinnosta. Olemme myös huolehtineet, että palkinto näkyy kaikissa materiaaleissamme asukaskirjeistä nettisivuihin ja sosiaalisesta mediasta sähköpostien allekirjoituksiin.

Toiseksi palkinto on tuntunut mukavalta asiakkaistamme. Palkinto vahvisti heidän kokemustaan siitä, että he ovat tehneet hyvän valinnan valitessaan meidät isännöitsijäkseen.

Kolmanneksi palkinto on herättänyt kiinnostusta potentiaalisissa asiakkaissa. Asiantuntijapalveluiden kilpailuttaminen on asiakkaalle hankalaa, kun alaa tuntemattomana on vaikea tehdä eroja yritysten välille. Silloin kaikki tällaiset huomionosoitukset toimivat erilaistavina tekijöinä.

Ei pidä unohtaa myöskään palkinnon merkitystä henkilökunnalle. Ihmiset tekevät yrityksen eikä kiitoksia koskaan kuule liikaa. Tämä palkinto oli näkyvä kiitos koko henkilökunnallemme. Vaikka palkinto kohdistui yhdelle vuodelle, niin oikeasti se oli ansaittu vuosien pitkäjänteisellä työllä.

Tänä vuonna on nostettu maljoja ja kakkukahviteltu, mutta silti emme ottaneet palkintoa merkkinä siitä, että olisimme valmiita. Se oli meille merkki siitä, että olemme oikealla tiellä, ja ennen kaikkea kannustin pyrkiä jatkossakin yhä parempaan isännöintiin.

Kirjoittajan paikkakuva

Kirjoittaja: Riikka Kyläheiko

Riikka Kyläheiko toimii Turun Isännöintikeskuksen ja Akseli Kiinteistöpalvelujen viestintäasiantuntijana. Hän on tehnyt vuosia yhteiskunnallista viestintää, opettanut markkinointia ammattikorkeakoulussa ja toiminut valokuvaajana.

Katso kaikki artikkelit kirjoittajalta Riikka Kyläheiko