Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alan parhaita tekijöitä. Toimin tänä vuonna palkintoraadin puheenjohtajana ja kiinnitin huomiota siihen, miten ehdokkaan palkintokisaan ilmoittaneet perustelevat suosikkinsa kykyjä. Ehdokkaita Isännöitsijä- ja Isännöintiammattilainen-sarjoihin ovat ilmoittaneet asiakkaat, kollegat ja yhteistyökumppanit.

Asiakkaat arvostavat asiantuntemusta ja oma-aloitteisuutta, asiakaspalveluhenkisyyttä ja että henkilö on tavoitettavissa. Että hän osaa kertoa vaikeistakin asioista ymmärrettävästi ja perustelee kantansa. Palkitsemisen arvoinen osaaja on asiakkaiden mielestä helposti lähestyttävä, aktiivinen, huolellinen ja tarkka. Hän perehtyy asioihin ja kertoo avoimesti, jos ei osaa heti vastata.

Esiin nousevat myös hyvät ja monipuoliset vuorovaikutustaidot sekä kyky palvella erilaisia ihmisiä. Ehdokkaansa ilmoittaneet pitävät tärkeänä hyvän ilmapiirin edistämistä esimerkiksi yhtiökokouksissa, empaattisuutta ja taitoa kuunnella.

Asiakkaat ja kollegat antavat kiitosta siitä, että isännöintiammattilainen hyödyntää tietojärjestelmiä ahkerasti. Se mahdollistaa esimerkiksi sen, että hallituksen jäsenet pääsevät seuraamaan helposti taloyhtiön taloutta, sopimuksia ja suunnitelmia. Läpinäkyvyyttä, avoimuutta ja vastuullisuutta pidetään ylipäänsä tärkeänä.

Isännöitsijä on onnistunut asiakkaiden mielestä esimerkiksi silloin, kun hän on hoitanut korjaushankkeen hyvin.

Asiakkaat arvostavat lisäksi sitä, että isännöitsijä helpottaa hallituksen työtä ja auttaa tekemään hyviä päätöksiä. He toivovat, että isännöitsijä pitää taloyhtiön puolta, on yhteistyökykyinen, hoitaa asiat ajallaan ilman perään kyselyjä ja on innovatiivinen erityisesti ongelmia ratkaistessa. Isännöitsijä on onnistunut asiakkaiden mielestä esimerkiksi silloin, kun hän on hoitanut korjaushankkeen hyvin: selvittänyt asioita ennakkoon, valmistellut päätöksenteon huolellisesti ja ollut aloitteellinen kilpailutuksissa.

Hyvä isännöinnin ammattilainen kehittää osaamistaan jatkuvasti ja on perillä tuoreimmista muutoksista. Hän kehittää työtapoja, edistää toimivaa yhteistyötä työyhteisön sisällä ja kykenee tuomaan uusia asioita työarkeen.

Erityisesti kollegat, mutta myös asiakkaat, arvostavat muiden tsemppaamista ja auttamista, osaamisen jakamista ja sitä kautta koko työyhteisön ja prosessien kehittämistä. Kollegat kiittelevät työhyvinvoinnin edistämistä työyhteisössä sekä huumorin ja ilon tuomista työyhteisöön.

Melkoinen lista asioita siis. Mikä näistä on sinun supervoimasi?

Kirjoittaja: Marianne Falck-Hvilstafeldt

Isännöinnin merkitys vahvistuu entisestään ja asiakkaiden toiveet kasvavat. Digitalisaatio ja palvelukehittäminen mahdollistavat isännöinnissä liiketoiminnan kehittämisen kohti parempia asumisen palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Työskentelen hyvän isännöinnin asialla Isännöintiliitossa johtajana. Tekemistä riittää ja mahdollisuuksia on monia! Twitterissä @mariannefalck

Katso kaikki artikkelit kirjoittajalta Marianne Falck-Hvilstafeldt

Kirjoita kommenttiHienoa, että haluat jakaa omia kokemuksiasi! Pysy kuitenkin asiassa ja huomioi, että kommenttien tulee liittyä blogikirjoituksen aihepiiriin. Karsimme etukäteen mm. kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt.