Oletko koskaan miettinyt bloggaamista? Toivottavasti. Tai ehkä jo bloggaat yrityksesi sivuilla. Loistavaa!
Blogi on nimittäin yrityksellesi valttikortti. Siellä voit kommunikoida itsellesi tärkeiden tahojen, kuten asiakkaiden, kollegoiden ja päättäjien, kanssa. Toisin kuin verkkosivut tai tiedotteet, blogi on vuorovaikutteinen. Näet myös, mitkä aiheet herättävät keskustelua ja voit silloin tarttua niihin.

Yrityksesi voi hyötyä bloggaamisesta muun muassa näin:

1. Osoitat olevasi avoin keskustelulle ja palautteelle. Tämä viestii siitä, että yritykselläsi ei ole mitään salattavaa.
  2. Pienellä budjetilla voit saada paljon näkyvyyttä. Perustamiskustannukset alkavat nollasta eurosta ja esimerkiksi wordpress on hyvä alusta.
  3. Yrityksesi hakukonenäkyvyys kasvaa, sillä mitä useammin nettisivuilla on päivityksiä, sitä ylemmäs se nousee hakukonehauissa. Myös blogitekstiin liitetyt hyvät hakusanat auttavat tässä.
  4. Oma blogi on oma media, jossa saat oman ääneensi kuuluviin.
  5. Blogi kasvattaa yrityksesi tunnettuutta ja antaa tietoa ympäristöstä, jossa toimit.
  6. Blogi toimii myös yhtenä paikkana tehdä asiakaspalvelua ja testata uusia tuote- ja palveluideoita.

Blogia voi kirjoittaa yksin, jolloin siitä saa itsensä näköisen. Jos kirjoittajia on useita, yhden ihmisen työmäärä vähenee ja tekstien asiantuntemus laajenee. Molemmissa on siis hyvät puolensa.

Toki bloggaamisessa on myös omat haasteensa, mutta hyödyt voivat olla niitä paljon suuremmat. Jos bloggaaminen alkoi kutkuttaa, käy kurkkaamassa esitykseni, jonka pidin viikko sitten SomePron täydennyskoulutusohjelmassa.

Kirjoittaja: Maria Mäkinen

Isännöintiliiton viestintäpäällikkönä teen monikanavaista sisältöä. Minusta kaikessa kirjoittamisessa oleellista on hyvä tarina.

Katso kaikki artikkelit kirjoittajalta Maria Mäkinen