Isännöintipäivien näyttelykartan ja näytteilleasettajayritysten osastonumerot löydät täältä.
Usein kysytyt kysymykset
K: Mistä tiedän, mikä yrityksemme osastonumero on tai missä osastomme sijaitsee?
V: Voit tarkistaa yrityksenne osastonumeron ja osastonne sijainnin näytteilleasettajasivuitamme.
K: Milloin Isännöintipäivien näyttely järjestetään?
V: Isännöintipäivien näyttely järjestetään
- keskiviikkona 27.9.2023 kello 15.00-19.00 sekä
- torstaina 28.9.2023 kello 10.00-14.00
Paikkana on Lahden Urheilu- ja Messukeskuksessa osoitteessa Salpausselänkatu 7, 15110 Lahti.
K: Minkä kokoinen osastomme on?
V: Voit tarkistaa yrityksenne osastonumeron ja osastonne sijainnin näytteilleasettajasivuitamme.
Valmisosastot ovat kooltaan:
- Perusosaston (4 m²) koko on 2 x 2 metriä
- Premium-osaston (10 m²) koko on 2 x 5 metriä
- Premium-kolmio-osaston (12,5 m²) koko on (5 x 5 m) /2
- Premium Plus -osaston (14 m²) koko on 2 x 7 metriä
Osastoseinän korkeus on 2480 mm ja osastoseinän syvyys on 1940 mm. Otsalaudan korkeus on 200 mm.
K: Mitä osastomme sisältää ja mistä voin tilata kalusteita osastolle?
Kaikki valmisosastot eli perus-, Premium-, Premium-kolmiot ja Premium Plus -osastot sisältävät:
- Seinärakenteet osastojen taakse ja naapuria vasten, avoimilla sivuilla otsalaudat (kulma- ja kolmio-osastot ovat avoimet)
- Otsalaudat, 1-3 kappaletta, määrä riippuu paikasta (Yrityksen nimen tai logon painatus yhteen otsalautaan)
- Huopamaton oman osaston alueelle (4 väriä)
- Perusvirransyötön
- Perusvalaistuksen
Jos haluatte tilata etukäteen kalusteita tai printtejä osastollenne, voitte tilata niitä toukokuun puolesta välistä alkaen sähköisellä lomakkeella. Lomake lisätään tälle sivulle, kun se aukeaa.
K: Haluan lähettää tavaroita etukäteen messuille. Miten teen sen?
V: Voit toimittaa. Jos haluatte toimittaa materiaaleja Lahden Urheilu- ja Messukeskukseen etukäteen, huomioithan, että tavaroita voi toimittaa paikan päälle vain virallisten rakennus- ja somistusaikojen puitteissa eli aikaisintaan 26.9.2022 klo 9 alkaen.
Lähetä tavarat alla olevien ohjeiden mukaisesti:
Lahden Urheilu- ja Messukeskus
Isännöintipäivät
Yritys A, osastonumero XX
Yrityksen yhteyshenkilön nimi sekä puhelinnumero
Salpausselänkatu 7
15110 Lahti
K: Keitä tapahtumaan saa tulla?
V: Isännöintipäiville pääsee ennakkoilmoittautumalla tapahtumaan. Tähän on kaksi vaihtoehtoa:
- Ilmoittautumalla etukäteen näyttelyosaston varanneen yrityksen näyttelyosastolle näytteilleasettajahenkilöksi (näytteilleasettajahenkilöistä veloitetaan erillinen ruokailumaksu 60-120€). Ilmoittautuminen aukeaa kesällä 2023.
- Hankkimalla etukäteen seminaarilipun (seminaarilipun hinta vaihtelee 195-1200€ välillä).
Tapahtumaan ei valitettavasti pääse vierailemaan pikaisesti, katsastamaan tunnelmaa tai muuten käymään ilman ennakkoilmoittautumista ja tarvittavaa maksua.
Huomioithan myös, että mikäli ilmoittaudut näytteilleasettajahenkilöksi, sinun tulee työskennellä kyseisessä näytteilleasettajayrityksessä. Esimerkiksi yhteistyökumppaneita tai eri brändillä toimivia tytäryritysten edustajia ei ole mahdollista tuoda näyttelyyn ilman lisäbrändimaksua. Lisäbrändimaksu on 1000€ (+alv 24%) per brändi. Myös lisäbrändin kautta mukaan ilmoitetuista henkilöistä veloitetaan ruokailumaksu(t).
K: Pitääkö kaikki näytteilleasettajahenkilöiksi tulevat ihmiset ilmoittaa jonnekin etukäteen?
V: Kyllä pitää. Henkilöiden ilmoittaminen etukäteen onnistuu sähköisesti piakkoin tältä sivulta. Huomiothan, että Isännöintipäivien näyttelyyn voi osallistua enintään:
-
- 5 henkilöä perusosaston (4 m²) varanneesta yrityksestä (per päivä)
- 7 henkilöä Premium-osaston (10 m²) varanneesta yrityksestä (per päivä)
- 7 henkilöä Premium-kolmio-osaston (12,5 m²) varanneesta yrityksestä (per päivä)
- 8 henkilöä Premium Plus -osaston (14 m²) varanneesta yrityksestä näytteilleasettajayrityksestä (per päivä)
Mikäli näyttelyosastolle on ilmoitettu tätä enemmän henkilöitä per päivä, jokaisesta maksimimäärän ylittävästä henkilöstä veloitetaan lisähenkilömaksu 400€ (+alv 24%). Lisähenkilömaksu kattaa kaksi näyttelypäivää ja sisältää ruokailumaksut.
Yllä olevat osallistujamäärät ovat maksimiosallistujamääriä per päivä. Henkilöitä voi vaihtaa näyttelypäivien välillä ja näytteilleasettajia voi olla yhteensä enemmän, kunhan paikalla per päivä on maksimissaan osastokoon mukainen enimmäismäärä näytteilleasettajia. Näytteilleasettajia ei voi vaihtaa saman näyttelypäivän sisällä. Ilmoittaessasi näytteilleasettajat voit valita, minä päivänä/päivinä kukin näytteilleasettaja osallistuu tapahtumaan. Tapahtumakumppaniyrityksillä on poikkeuksia yllä mainittuihin ehtoihin.
K: Miksi näytteilleasettajaksi tulevat henkilöt pitää ilmoittaa etukäteen?
V: Jotta saamme tilattua kaikille näytteilleasettajahenkilöille ruokailut ja nimikyltit. Lisäksi vain etukäteen ilmoitetuilla henkilöillä on oikeus osallistua tapahtumaan, sillä tapahtuma on suljettu ulkopuolisilta.
K: Maksavatko näytteilleasettajahenkilöt jotain?
V: Kyllä Jokaisesta tapahtumaan osallistuvasta näytteilleasettajahenkilöstä veloitetaan erillinen ruokailumaksu, jolla näytteilleasettajahenkilöt saavat ruokailla kätevästi näyttelyalueen buffetpisteissä näyttelypäivän/päivien aikana. Kahdeksalla tapahtumakumppaniyrityksellä on poikkeuksia tähän ehtoon. Sekä näytteilleasettajille että seminaarivieraille on järjestetty samanlaiset ruokailut ja ne ovat tarjolla näyttelyalueen buffetpisteissä.
Näytteilleasettajahenkilöistä veloitetaan erillinen ruokailumaksu 60-120€ riippuen, osallistuuko henkilö näyttelyyn yhtenä vai kahtena näyttelypäivänä. Ilmoittautuminen näytteilleasettajahenkilöksi aukeaa kesällä 2023.
K: Onko näytteilleasettajan ruokailumaksu ja näyttelyosastomaksu eri asia?
V: Kyllä. Näytteilleasettajan ruokailumaksu on 60-120€ ja kattaa näytteilleasettajaksi tulevan henkilön ruokailut paikan päällä näyttelyn aikana ohjelman mukaisesti joko yhdeltä tai kahdelta päivältä. Ruokailumaksu veloitetaan jokaiselta näytteilleasettajaksi tulevalta henkilöltä erikseen. Näytteilleasettajahenkilöksi voivat ilmoittautua vain sellaisten yritysten edustajat, joilla on näyttelyosasto Isännöintipäivillä.
Näyttelyosastomaksu tarkoittaa näyttelyosastopaikan (=seinällinen osasto) ostamista näyttelyyn. Näyttelyosastojen hinnat vaihtelevat 3250€ – 6950€ välillä osaston koosta (4 m2 -20 m2) riippuen.
K: Meidän osastollemme tulisi edustajia kahdesta eri yrityksestä. Vaikuttaako se mihinkään?
V: Kyllä vaikuttaa. Voitte tuoda henkilöitä eri yrityksestä osastollenne, mikäli hankitte etukäteen lisäbrändin. Veloitus lisäbrändistä on 1000€ (+alv 24%). Lisäbrändillä oleva yritys näkyy osaston otsalaudassa sekä näytteilleasettajayritysten listassa. Lisäbrändillä saa ilmoittaa kaksi (2) lisähenkilöä näyttelyyn. Myös näistä lisäbrändin kautta mukaan ilmoitetuista henkilöistä veloitetaan ruokailumaksu(t).
Ilman lisäbrändiä kaikki näytteilleasettajayritystä Isännöintipäivien näyttelyssä edustavien henkilöiden tulee työskennellä näytteilleasettajayrityksessä. Näin ollen esimerkiksi yhteistyökumppaneita tai eri brändillä toimivia tytäryritysten edustajia ei ole mahdollista tuoda näyttelyyn ilman lisäbrändiä.
K: Jos henkilö tulee näyttelyyn vain somistamaan, mutta ei osallistu näyttelyyn, pitääkö hänenkin ilmoittautua etukäteen ja maksaa ruokailumaksu?
V: Ei tarvitse. Pelkästään somistamaan tulevien henkilöiden ei tarvitse ilmoittautua etukäteen tai maksaa ruokailumaksua. Huomioithan kuitenkin, että näiden henkilöiden tulee olla poistuneita näyttelystä ennen kuin se aukeaa kumpanakin päivänä.
K: Olen tulossa näytteilleasettajahenkilöksi ja haluaisin käydä myös seminaareissa. Onnistuuko se?
V: Valitettavasti ei. Seminaarit on varattu vain seminaarilipun ostaneille henkilöille (kahdeksalla tapahtumakumppaniyrityksellä on poikkeuksia tähän ehtoon).
1. Käyttäytyminen tapahtumassa
Isännöintipäivät on tarkoitettu positiiviseksi kokemukseksi kaikille siihen osallistuville, eikä Isännöintiliitto hyväksy tapahtumissaan minkäänlaista häirintää.
Häiritsevä käytös tarkoittaa esimerkiksi toisen ulkonäköön, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen, rotuun, ikään, vammaan tai uskontoon liittyviä loukkaavia kommentteja. Häirintää on myös:
- Uhkaava esiintyminen
- Esiintymisten tai puheenvuorojen asiaton keskeyttäminen
- Epätoivottu fyysinen kontakti
- Toisten rohkaisu edellä mainittuihin käytöksiin
Mikäli näet tai koet jotain edellä mainittuja käytösmalleja tai muutoin häiritseväksi kokemaasi käytöstä, ota yhteyttä tapahtuman järjestyksenvalvojiin tai Isännöintiliiton työntekijöihin.
Isännöintipäivillä on tarkoitus verkostoitua muiden isännöintialan ammattilaisten kanssa, mutta muistathan pitää keskustelun poissa kilpailulain vastaisista aiheista. Voit tutustua yleisiin tapahtumaohjeisiin täällä.
2. Näytteilleasettajayritykset ja näyttelykartta
3. Näyttelyn aukiolo
Isännöintipäivien näyttely on kaksipäiväinen ja se avoinna:
- keskiviikkona 27.9.2023 kello 15.00-19.00 sekä
- torstaina 28.9.2023 kello 10.00-14.00
Keskiviikkona on näyttelyn avajaiset, jonka aikana ei ole seminaareja. Avajaisten jälkeen on erillinen iltajuhla Sibelius-talolla. Torstaina näyttelyn rinnalla tapahtumassa kulkee kolme seminaariohjelmalinjaa.
Pidätämme oikeudet aikataulumuutoksiin.
4. Näyttelyn osoite
Isännöintipäivien näyttelyn tapahtumapaikkana toimii Lahden Urheilu- ja messukeskus. Tapahtumapaikan osoite on:
Lahden Urheilu- ja Messukeskus
Salpausselänkatu 7
15110 Lahti
Näyttelytilana toimii E-halli.
Jos haluatte toimittaa materiaaleja Lahden Urheilu- ja Messukeskukseen etukäteen, huomioithan, että tavaroita voi toimittaa paikan päälle vain virallisten rakennus- ja somistusaikojen puitteissa eli aikaisintaan 26.9.2023 klo 9 alkaen.
Lähetä tavarat alla olevien ohjeiden mukaisesti:
Lahden Urheilu- ja Messukeskus
Isännöintipäivät
Yritys A, osastonumero XX
Yrityksen yhteyshenkilön nimi sekä puhelinnumero
Salpausselänkatu 7
15110 Lahti
5. Näyttelyn messurakentaja
Näyttelyn rakentaa WS-Expo Group Oy. WS-Expon yhteyshenkilönä toimii:
Saima Koskikallio, Projektipäällikkö
puh. 041 5370114
saima.koskikallio@wsexpogroup.fi
WS-Expogroup Oy LTD | Hannuksenpelto 1 | 02270 Espoo
Jos haluatte tilata etukäteen kalusteita tai printtejä osastollenne, voitte tilata niitä sähköisellä lomakkeella, joka lisätään tälle sivulle toukokuun puolessa välissä.
Kaikki kalusteet tulee tilata ennakkoon. Mikäli kalusteita ei ole tilattu ennakkoon, emme valitettavasti voi taata, että kalusteita on mahdollista vuokrata enää paikan päältä.
6. Osastojen mitat ja osastoon sisältyvät asiat
Valmisosastot ovat kooltaan:
- Perusosaston (4 m²) koko on 2 x 2 metriä
- Premium-osaston (10 m²) koko on 2 x 5 metriä
- Premium-kolmio-osaston (12,5 m²) koko on (5 x 5 m) /2
- Premium Plus -osaston (14 m²) koko on 2 x 7 metriä
Kaikki valmisosastot sisältävät:
- Seinärakenteet osastojen taakse ja naapuria vasten, avoimilla sivuilla otsalaudat (kulma- ja kolmio-osastot ovat avoimet)
- Otsalaudat, 1-3 kappaletta, määrä riippuu paikasta (Yrityksen nimen tai logon painatus yhteen otsalautaan)
- Huopamaton oman osaston alueelle (4 väriä)
- Perusvirransyötön
- Perusvalaistuksen
Ripustuksista ja osastoa korkeammista elementeistä on sovittava erikseen Isännöintiliiton kanssa, sillä ne ovat maksullisia lisänäkyvyyselementtejä. Olettehan tarvittaessa yhteydessä Isännöintiliiton tapahtumatuottaja Hilla Ronkaiseen, 045 233 9063 hilla.ronkainen@isannointiliitto.fi.
Tapahtumakumppanien osastot:
Tapahtumakumppanien osaston koko on 5 x 4 metriä. Tapahtumakumppaneiden osastoilla on valmiiksi virransyöttö, mutta ei muita valmisosastojen elementtejä. Messurakentajamme auttaa teitä tarvittaessa osastorakentamiseen liittyvissä asioissa.
7. Valmisosastojen kalustevaraukset
Näyttelyn rakentaa WS-Expo Group Oy. Messurakentajamme on yhteydessä teihin osastosuunnitteluun liittyen.
Jos haluatte tilata etukäteen kalusteita tai printtejä osastollenne, voitte tilata niitä sähköisellä lomakkeella, joka lisätään tälle sivulle toukokuun puolessa välissä.
Huomioittehan, että osastollanne ei ole valmiina esimerkiksi pystypöytiä tai tuoleja. Kalusteet ja lisäpalvelut tilataan ja veloitetaan erikseen.
Kaikki kalusteet ja muut lisäpalvelut tulee tilata ennakkoon, viimeistään 17.8.2023.
Mikäli kalusteita ei ole tilattu ennakkoon, emme valitettavasti voi taata, että kalusteita on mahdollista vuokrata enää paikan päältä.
8. Nettiyhteydet
WLAN Internet -palvelun avulla voit käyttää internetiä langattomasti messuosastollasi. Palvelu toimii Lahden Urheilu- ja Messukeskuksen seminaaritiloissa ja messuhalleissa. Tarvittaessa voit myös ostaa kiinteän nettiyhteyden osastollenne. Lomake lisätään tänne toukokuun puolessa välissä. Nettiyhteyden voit tilata suoraan messurakentajamme kautta sähköisellä lomakkeella viimeistään 17.8.2023.
Tämän jälkeen tulevista tilauksista olkaa suoraan sähköpostitse yhteydessä Saima Koskikallioon, saima.koskikallio@wsexpogroup.fi
9. Lisäbrändi osastolle
Kaikki näytteilleasettajayritystä Isännöintipäivien näyttelyssä edustavien henkilöiden tulee työskennellä näytteilleasettajayrityksessä. Esimerkiksi yhteistyökumppaneita tai eri brändillä toimivia tytäryrityksiä ei näin ollen ole mahdollista ilmoittaa näytteilleasettajaksi ilman lisäbrändiä.
Mikäli haluatte hankkia osastollenne lisäbrändin, veloitus siitä on 1000€ (+alv 24%). Mikäli haluatte hankkia lisäbrändin osastollenne, olettehan mahdollisimman pian yhteydessä Henrika Paliniin, 050 355 9990 henrika.palin@isannointiliitto.fi.
Ulkopuolisten ei ole mahdollista tulla vierailemaan tapahtumaan sillä kaikkien tapahtumaan osallistuvien tulee lunastaa pääsy tapahtumaan joko seminaarilipulla tai näytteilleasettajailmoittautumisen kautta.
Lisäbrändin näytteilleasettajamäärät
Jos osastollanne on lisäbrändi, yhdellä lisäbrändillä saa ilmoittaa 2 lisänäytteilleasettajaa osastolle. Jos osastollanne on useita lisäbrändejä, voitte ilmoittaa aina maksimissaan 2 lisänäytteilleasettajaa per lisäbrändi. Lisäbrändin näytteilleasettajista veloitetaan ruokailumaksut kuten muistakin näytteilleasettajista.
10. Näyttelyn rakennus-, somistus- ja purkuaikataulu
Näyttelyn hallina toimii Lahden Urheilu- ja Messukeskuksen E-halli. ja kaikki rakentamiseen liittyvä kulkeminen tapahtuu pääovesta sekä hallin rakennusovista. Näyttelyn rakentajien ei tarvitse ilmoittautua tapahtumaan tai hakea nimikylttejä, mutta he eivät saa olla messuhallissa enää tapahtuman aikaan.
Somistajat/näytteilleasettajaedustajat saapuvat Messukeskukseen pääovista ja ilmoittautuvat erillisessä näytteilleasettajailmoittautumispisteessä, josta he saavat ohjeita ja oman yrityksensä nimikyltit.
Rakennus- ja somistusaikataulu lisätään tänne kesällä 2023.
11. Tavaroiden toimittaminen osastolle etukäteen
Jos haluatte toimittaa materiaaleja Lahden Urheilu- ja Messukeskukseen etukäteen, huomioithan, että tavaroita voi toimittaa paikan päälle vain virallisten rakennus- ja somistusaikojen puitteissa eli aikaisintaan 26.9.2023 klo 9 alkaen.
Lähetä tavarat alla olevien ohjeiden mukaisesti:
Lahden Urheilu- ja Messukeskus
Isännöintipäivät
Yritys A, osastonumero XX
Yrityksen yhteyshenkilön nimi sekä puhelinnumero
Salpausselänkatu 7
15110 Lahti
12. Somistaminen
Osastojen somistaminen tarkoittaa valmiiksirakennettujen valmisosastojen viimeistelyä messukuntoon. Somisteita ovat esimerkiksi esitteet, mainokset, kalusteet, tekstiilit, kasvit jne. Huomioittehan, että osastolla ovat valmiina ainoastaan seinät, otsalauta, valaistus, sähköt ja messumatto. Kaikki muut somisteet ja kalusteet tulee tuoda paikalle itse tai tilata hyvissä ajoin etukäteen esimerkiksi messurakentajalta.
Kaikkien sisusteiden ja rakenteiden tulee olla paloturvallisia (syttyvyysluokitus SL1, DIN4102 B1 tai vastaava). Sisusteita ovat esimerkiksi verhot ja muut riippuvat tekstiilit ja kankaat, banderollit, pehmustetut istuinhuonekalut, irtomatot sekä muut käyttötapansa ja -materiaalinsa puolesta näihin rinnastettavat tuotteet. Rakenteista ja somistusmateriaalista tulee olla palosuojaustodistukset.
Huomioittehan, että omalla osastolla ei ole sallittua käyttää erillistä äänentoistoa.
Tavaroiden tuomiseen osastolle voitte käyttää messukeskuksessa vapaasti ja maksutta käytössä olevia kärryjä ja muita. Paikan päällä on saatavilla pienet kärryt ja rullakoita.
Lisäksi on käytössä maksusta trukki. Jos trukille on tarvetta, niin ilmoitathan trukin tarpeesta sekä tarvittavasta käyttöajasta (kellonajat) mahdollisimman aikaisin etukäteen hilla.ronkainen@isannointiliitto.fi, niin tiedämme varata paikalle kuljettajan.
13. Purkaminen
Osastojen purkuaika on torstaina 28.9. kello 14.00 – 00.00. Osastojen purkaminen tulee aloittaa heti tapahtuman päätyttyä, mutta ei tätä ennen.
Huomioittehan, että ette voi jättää osastollenne mitään messujen jälkeen, vaan osasto tulee tyhjentää kaikesta, mitä olette tuoneet näyttelyyn. Varsinaisen osastorakenteiden purun hoitaa messurakentajamme tai jokin muu yritys, jos yrityksellänne on oma rakentaja.
14. Iltajuhla
Isännöintipäivien 2023 Iltajuhla järjestetään Lahden Sibeliustalolla keskiviikkona 27.9.2023.
Iltajuhlaliput myydään erikseen. Iltajuhlassa on luvassa loistavia verkostoitumismahdollisuuksia sekä huippuohjelmaa palkintogaalan ja bändin muodossa!
15. Näytteilleasettajahenkilöksi ilmoittautuminen
Kaikkien näytteilleasettajayritystä Isännöintipäivillä edustavien henkilöiden tulee ilmoittautua etukäteen näytteilleasettajiksi sähköisellä lomakkeella. Vain etukäteen ilmoitetuilla henkilöillä on oikeus osallistua tapahtumaan. Jokaisesta näytteilleasettajasta veloitetaan erikseen ruokailumaksu, joka kattaa tapahtumapaikalla tarjottavat yleiset ruokailut näyttelyn aikana. Tapahtumakumppaneilla on poikkeuksia tähän ehtoon. Sekä näytteilleasettajille että seminaarivieraille on järjestetty samanlaiset ruokailut ja ne ovat tarjolla näyttelyalueen buffetpisteissä.
Näytteilleasettajien tulee työskennellä osaston varanneessa yrityksessä. Kaikkien näytteilleasettajaksi ilmoitettujen henkilöiden tulee edustaa osastolla olevaa yritystä ja myydä tapahtumassa ainoastaan osastolla olevan yrityksen tuotteita tai palveluita.
Isännöintipäivien näyttelyyn voi osallistua enintään:
-
- 5 henkilöä perusosaston (4 m²) varanneesta yrityksestä (per päivä)
- 7 henkilöä Premium-osaston (10 m²) varanneesta yrityksestä (per päivä)
- 8 henkilöä Premium Plus -osaston (14 m²) varanneesta yrityksestä näytteilleasettajayrityksestä (per päivä)
Yllä olevat osallistujamäärät ovat maksimiosallistujamääriä per päivä. Henkilöitä voi vaihtaa näyttelypäivien välillä ja näytteilleasettajia voi olla yhteensä enemmän, kunhan paikalla per päivä on maksimissaan osastokoon mukainen enimmäismäärä näytteilleasettajia. Näytteilleasettajia ei voi vaihtaa saman näyttelypäivän sisällä. Ilmoittaessasi näytteilleasettajat voit valita, minä päivänä/päivinä kukin näytteilleasettaja osallistuu tapahtumaan. Poikkeuksena yllä mainituista maksimiosallistujamääristä ovat tapahtumakumppaneiden edustajat.
Ilmoittautuminen näytteilleasettajahenkilöksi avautuu kesällä 2023.
16. Somistusaikaiset näytteilleasettajat
Mikäli osa yrityksenne henkilöistä tulee ainoastaan somistamaan osastoa eikä jää osastolle, kun messut avautuvat, heitä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen minnekään eikä heistä mene ruokailumaksuja. Huomioittehan kuitenkin, että näiden henkilöiden on oltava poistuneista näyttelystä kaikkina näyttelypäivinä ennen näyttelyn avautumista.
17. Lisänäytteilleasettajahenkilöt näyttelyyn
Mikäli näytteilleasettajayritys haluaa kasvattaa osastonsa osallistujamäärää, lisähenkilöistä veloitetaan erillinen lisähenkilömaksu 400€ (+alv 24%) per henkilö. Lisähenkilö voi osallistua näyttelyyn näyttelyn molempina päivinä. Lisähenkilöstä ei veloiteta erikseen ruokailumaksua. Myös lisähenkilön tulee kuitenkin ilmoittautua sähköisesti etukäteen näytteilleasettajaksi. Mikäli osaston maksimihenkilömäärä per päivä ylitetään, veloitamme kustakin henkilömäärän ylittävästä henkilöstä jälkikäteen lisähenkilömaksun 400€ (+alv 24%) per henkilö.
18. Turvallisuusohjeet
Mahdollisen turvallisuustarkastuksen yhteydessä näytteilleasettajat ovat velvollisia noudattamaan viranomaisen antamia kehotuksia ja määräyksiä. Näytteilleasettajien ja messurakentajien tulee sitoutua noudattamaan alla olevia turvallisuusohjeita. Toimitattehan turvallisuusohjeistuksen tiedoksi myös messurakentajallenne:
Tapaturmien välttäminen:
- Suojataan kulkureiteillä ja uloskäytävillä olevat kaapelit ja johdot.
- Tarkkaile tapahtuma-alueella kompastumis-, liukastumis- ja kaatumisvaaroja, kuten kulkureiteillä olevia sähköjohtoja sekä lattian ja rakenteiden liukkautta ja epätasaisuutta jne. Estä liikkuminen vaarallisella alueella ja korjaa puute mahdollisuuksien mukaan.
Paloturvallisuus:
- Tarkastetaan sähkölaitteet ja -asennukset ennen käyttöönottoa. Vialliset laitteet poistetaan käytöstä.
- Suoritetaan jatkuvaa valvontaa omalla näyttelyalueella.
- Kaikkien sisusteiden ja rakenteiden tulee olla paloturvallisia (syttyvyysluokitus SL1, DIN4102 B1 tai vastaava). Sisusteita ovat esimerkiksi verhot ja muut riippuvat tekstiilit ja kankaat, banderollit, pehmustetut istuinhuonekalut, irtomatot sekä muut käyttötapansa ja -materiaalinsa puolesta näihin rinnastettavat tuotteet. Rakenteista ja somistusmateriaalista tulee olla palosuojaustodistukset.
- Varmista, että poistumisreitit sekä kulkureitit ovat oman näyttelyalueen osalta esteettömät.
- Tapahtumaan ei saa tuoda vaarallisia kemikaaleja.
Tutustuthan myös terveysturvallisuusohjeeseemme.
19. Seminaarit
Keskiviikkona 27.9. seminaareja järjestetään ennen näyttelyn avautumista. Näyttelyn aikana ei keskiviikkona järjestetä seminaareja. Torstaina 28.9. näyttelyn aikana järjestetään seminaareja kolmessa erillisessä seminaaritilassa. Aamiais- lounas- ja kahvitarjoilut järjestetään näyttelytilassa. Porrastetut seminaarit takaavat sen, että kävijöitä riittää näyttelyyn tasaisesti.
Huomioithan, että seminaareihin ovat oikeutettuja osallistumaan vain seminaarilipun lunastaneet seminaarivieraat. Tapahtumakumppaniyritysten edustajilla on poikkeuksia tähän ehtoon.
20. Kaulanauhat
Voitte tuoda tapahtumaan mukananne yrityksenne omia kaulanauhoja, jos haluatte käyttää niitä nimikylttien pidikkeinä. Jos ette halua käyttää omia kaulanauhojanne tai teillä ei ole sellaisia, saatte paikan päällä Isännöintiliiton kaulanauhoja.
Kaikki näytteilleasettajat saavat kuvattomat nimikyltit tapahtumasta.
Saapuessasi Isännöintipäiville yrityksenne edustajien nimikyltit odottavat teitä näytteilleasettajien infopisteellä. Kaikkien näyttelyssä yritystä edustavien henkilöiden nimikyltit luovutetaan ensimmäisenä paikalle saapuvalle, joka jakaa nimikyltit muille. Jos yrityksenne edustaja on jo saapunut, pääset paikalle sisään ilmoittautumalla näytteilleasettajien sisäänkäynnillä ja kertomalla nimesi ja yrityksesi.
Nimikylttisi toimii lippunasi ja kulkulupanasi tapahtumassa. Jos olet ostanut lipun iltajuhlaan, sinulla on nimikyltissäsi merkintä iltajuhlalipusta ja nimikylttisi toimii lippunasi myös iltajuhlaan. Jos et ole vielä ostanut lippua iltajuhlaan ennen tapahtumaa, mutta haluat mukaan, ota yhteyttä infopisteen henkilökuntaan tapahtumapaikalla.
21. Majoittuminen
Yhteistyöhotellimme tarjoavat hotellihuoneita Isännöintipäivien yhteyteen etuhinnoin. Huonevaraukset hoidetaan suoraan hotellien kanssa ja hotellivaraukseen liittyvät ehdot ovat varaajan ja hotellin välisiä.
Tutustu hotellivaihtoehtoihin täällä.
22. Ilmoittautuminen tapahtumaan saavuttaessa
Saapuessasi Isännöintipäiville yrityksenne edustajien nimikyltit odottavat teitä näytteilleasettajien infopisteellä. Kaikkien näyttelyssä yritystä edustavien henkilöiden nimikyltit luovutetaan ensimmäisenä paikalle saapuvalle, joka jakaa nimikyltit muille. Jos yrityksenne edustaja on jo saapunut, pääset paikalle sisään ilmoittautumalla näytteilleasettajien sisäänkäynnillä ja kertomalla nimesi ja yrityksesi.
Nimikylttisi toimii lippunasi ja kulkulupanasi tapahtumassa. Jos olet ostanut lipun iltajuhlaan, sinulla on nimikyltissäsi merkintä iltajuhlalipusta ja nimikylttisi toimii lippunasi myös iltajuhlaan. Jos et ole vielä ostanut lippua iltajuhlaan ennen tapahtumaa, mutta haluat mukaan, ota yhteyttä infopisteen henkilökuntaan tapahtumapaikalla.
23. Tapahtuma-alueella liikkuminen näyttelyn aikana
Näytteilleasettajilla on täysi vapaus liikkua tapahtuma-alueella tapahtuman aikana. Rohkaisemmekin näytteilleasettajia verkostoitumaan tapahtuman ajan koko tapahtuma-alueella. Huomioittehan kuitenkin, että seminaareihin ovat oikeutettuja osallistumaan vain seminaarilipun lunastaneet vieraat.
24. Ruokailut näyttelyn aikana
Kaikki tapahtuman ruokailut katetaan näyttelyalueelle. Tapahtumaan osallistuvat näytteilleasettajat saavat ruokailla näistä pisteistä näyttelyalueella ja heille kuuluu osallistujien tapaan kaikki tapahtuman tarjoilut.
25. Messupeli
Tapahtumassa on messupeli, joka innostaa osallistujia kiertämään messuilla ja eri ständeillä.
Messupelissä osallistuja pyytää sinua merkkaamaan omaan messupelilomakkeeseensa merkinnän, mikäli hän on käynyt ständilläsi.
26. Osastopalkinnot
Isännöintipäivien näyttelyssä palkitaan parhaita osastoja myös vuonna 2023. Hio täydelliseksi sekä osastosi, että messuedustajasi!
27. Isännöintipäivät somessa ja allekirjoituksessa
Kannustamme näytteilleasettajia hyödyntämään sosiaalista mediaa Isännöintipäivien aikana. Voit käyttää viestinnässäsi aihetunnistetta #isännöintipäivät.
Voit käyttää alla olevaa logoa allekirjoituksessasi:
28. Yhteystiedot
Mikäli teillä on kysyttävää Isännöintipäivien näyttelystä tai näyttelyn käytännön asioista, autan oikein mielelläni.
Hilla Ronkainen, tapahtumatuottaja, Isännöintiliitto
p. 045 233 9063
hilla.ronkainen@isannointiliitto.fi