Ohjeita ja tietoa Isännöintipäivien näytteilleasettajille

Tervetuloa kanssamme rakentamaan vuoden tehokkainta tapahtumaa isännöinnin ammattilaisten tavoittamiseen.
Isännöintipäivät on kiinteistöalan vuoden ykköstapahtuma, joka kokoaa yhteen isännöintialan edelläkävijät, ammattilaiset ja johtavat palveluntarjoajat ympäri Suomen. Tältä sivulta löydät kootusti näytteilleasettajien ohjeet. Ohjeet on jaoteltu seuraavasti:

Vaikuta, kohtaa ja näy Isännöintipäivillä

Kerää liidit talteen nopeasti ja helposti

Lataa materiaalit viestintään

1. Näytteilleasettajat ja näyttelykartta
  2. Näyttelyn aukiolo
  3. Näyttelyn osoite
  4. Seminaarit
  5. Ilmoittautuminen näytteilleasettajaksi & iltajuhlalippu
  6. Näyttelyn aikataulu
  7. Somistus- ja purkuaikataulu tiivistetysti
  8. Somistaminen & Osaston siivous
  9. Purkaminen
  10. Valmisosastojen rakentaminen ja kalustevaraukset
  11. Turvallisuusohjeet
  12. Tavaroiden toimittaminen osastolle etukäteen
  13. Nettiyhteydet
  14. Osastotarjoilut
  15. Kaulanauhat
  16. Näyttelyn drinkkiliput (Hartwall Arena)
  17. Iltajuhlan drinkkiliput (Apollo Live Club)
  18. Majoittuminen
  19. Liikenneyhteydet
  20. Opastus paikan päälle Helsingissä
  21. Logistiikka paikan päällä
  22. Pysäköinti
  23. Ilmoittautuminen tapahtumaan saavuttaessa
  24. Tapahtuma-alueella liikkuminen näyttelyn aikana
  25. Ruokailut näyttelyn aikana
  26. Näytteilleasettajien taukotila
  27. Lapa jäähän -osaston etsintä
  28. Osastopalkinnot
  29. Isännöintipäivät somessa
  30. Yhteystiedot

Vaikuta, kohtaa ja näy Isännöintipäivillä!

Isännöintipäivillä kohtaat satoja potentiaalisia asiakkaita. Isännöintiliiton lisänäkyvyystuotteilla teet lähtemättömän vaikutuksen ja erotut paikalla olevista kilpailijoista! Varmista näkyvyytesi Isännöintipäivillä ja katso tapahtuman lisänäkyvyysvaihtoehdot sivuiltamme.

Lisänäkyvyys Isännöintipäivillä

Kerää liidit talteen nopeasti ja helposti

Hyödynnä näyttelyaika maksimaalisesti ja kerää liidit nopeasti näyttelyosastolla vierailleista henkilöistä Eventos Contact -liidienkeruujärjestelmän avulla.

Järjestelmä toimii älypuhelimen sovelluksena, jonka kaikki osastonne näytteilleasettajat voivat ladata kännykäänsä. Järjestelmä mahdollistaa osastolla käyneiden näyttelyvieraiden rekisteröinnin sekunneissa älypuhelimen kameralla osallistujan nimikyltissä olevan QR-koodin avulla. Osallistujan skannauksen jälkeen hänen tietoihinsa on mahdollista lisätä kommentti esim. liittyen kohtaamisessa puhuttuihin aiheisiin.

Yhteystiedot kaikista näyttelyvieraista on syötetty etukäteen järjestelmään, josta sovellus noutaa osastolla skannattujen näyttelyvieraiden tiedot yrityksen kävijärekisteriin. Kävijärekisteri, josta löytyy henkilön nimi, yritys, titteli sekä yhteystiedot, toimitetaan yritykselle tapahtuman jälkeen Excel-muodossa. Tätä dataa on mahdollista hyödyntää näyttelyn jälkimarkkinoinnissa.

Järjestelmän hinta koko näyttelyajalta (tiistai ja keskiviikko) on yhdelle osastolle 199 eur (+alv 24%). Hinta sisältää sovelluksen kaikille osaston näytteilleasettajille.

Lisätietoja järjestelmästä voi tiedustella Hilla Ronkaiselta, p. 045 233 9063, hilla.ronkainen@isannointiliitto.fi. Järjestelmä on mahdollista tilata näyttelyosastolle 8.9. saakka.

Lataa materiaalit viestintään

Isännöintipäivien näyttely on erinomainen paikka tavoittaa isännöintialan päättäjät. Etukäteen viestimällä varmistat, että asiakkaasi tietävät yrityksenne olevan tapahtumassa mukana. Sivuiltamme löydät eri tapoja, joilla voit viestiä asiakkaillesi etukäteen.

Lataa materiaalit viestintään täältä

1. Näytteilleasettajat

Voit tutustua Isännöintipäivien 2019 näytteilleasettajiin sivuillamme. Sivulta voit tarkistaa myös oman yrityksenne osastonumeron. Isännöintipäivien näyttelykartan löydät alta.

Tutustu Isännöintipäivien näytteilleasettajiin

2. Näyttelyn aukiolo

Isännöintipäivien näyttely on kaksipäiväinen ja avoinna:

Tiistaina 17.9.2019 kello 17.00-20.00

Keskiviikkona 18.9.2019 kello 09.00–16.00

Torstaina ei ole näyttelyä, Isännöintipäivien seminaarit jatkuvat vielä Tennispalatsissa.

Näyttely avautuu tiistaina, jolloin näyttelyssä järjestetään avajaisjuhla. Avajaisjuhlan aikana ei ole seminaareja. Keskiviikkona näyttely on auki koko päivän ja samalla osallistujille järjestetään seminaareja. Torstaina ei ole näyttelyä.

Avajaisjuhla näyttelyssä tiistaina 17.9. kello 17.00-20.00

Isännöintipäivien näyttelyssä järjestetään avajaisjuhla tiistaina 17.9. kello 17.00-20.00. Avajaisjuhla tarkoittaa, että näyttely on auki normaalisti, mutta lisäksi näyttelyalueella tulee illan mittaan olemaan yllätysesityksiä.

Näyttelyn avauduttua kello 17.00 näyttelyssä tarjoillaan sekä seminaarivieraille että näytteilleasettajille lasilliset kuohuvaa. Tämän jälkeen sekä seminaarivieraat että näytteilleasettajat voivat nauttia runsaasta buffet-tarjoilusta näyttelyalueen ruokailupisteistä.

Avajaisjuhla on mainio tilaisuus tavara seminaarivieraita hieman päänäyttelypäivää erilaisemmassa ilmapiirissä. Näyttelyalueen kaksi baaria ovat auki koko avajaisjuhlan ajan. Jos haluatte, myös omalle osastolle on mahdollista tilata etukäteen tarjoiluja Resteliltä (kts. kohta 15 Osastotarjoilut).

3. Osoite

Isännöintipäivien näyttelyn tapahtumapaikkana toimii Hartwall Arena. Tapahtumapaikan osoite on:

Hartwall Arena
Areenankuja 1
00240 Helsinki

Näyttely järjestetään Hartwall Arenan jäätasolla. Hartwall Arenan katsomot ovat Isännöintipäivien ajan poissa käytöstä. Voit katsoa oheisista linkeistä yleisen pohjakuvan Arenasta. Täältä näet ulkokartan Hartwall Arenan alueesta.

4. Seminaarit

Tiistaina 17.9. Isännöintipäivien tapahtumakumppanit järjestävät ekskursioita sekä luentoja Hartwall Arenan Niemi Centerissä kello 13.30-16.45. Näyttely on ekskursioiden ja luentojen aikana vielä kiinni. Näyttely avautuu kello 17.00, kun kaikille yhteinen avajaisjuhla alkaa näyttelyssä.

Tiistaina 17.9. näyttelyn aikana ei järjestetä seminaareja. Keskiviikkona 18.9. seminaareja järjestetään Hartwall Arenan Niemi Centerissä ja Platinum-ravintolassa. Avaus- ja lopetuspuheenvuorot pidetään näyttelyssä ja muut puheenvuorot erillisissä luentosaleissa. Aamiais- lounas- ja kahvitarjoilut järjestetään näyttelytilassa. Osin porrastetut seminaarit takaavat sen, että kävijöitä riittää näyttelyyn tasaisesti.

Seminaarit jatkuvat vielä torstaina 19.9. Tennispalatsissa Helsingissä. Torstaina ei ole näyttelyä. Huomioithan, että seminaareihin ovat oikeutettuja osallistumaan vain seminaarilipun lunastaneet seminaarivieraat.

5. Ilmoittautuminen näytteilleasettajaksi

Kaikkien näytteilleasettajayritystä Isännöintipäivillä edustavien henkilöiden tulee ennakkoilmoittautua sähköisellä lomakkeella 20.8.2019 mennessä. Jokaisen näytteilleasettajan tulee ilmoittautuessaan valita, osallistuuko hän näyttelyyn tiistaina 17.9., keskiviikkona 18.9. vai molempina päivinä. Näytteilleasettajamaksu kattaa ruokailut näyttelyn aikana.

Ilmoittaudu näytteilleasettajaksi täällä

Näytteilleasettajamaksu

• Yhden päivän näytteilleasettajamaksu (joko tiistai 17.9. tai keskiviikko 18.9.)
    • 45€ per henkilö (+alv 24%)
  • Kahden päivän näytteilleasettajamaksu (tiistai-keskiviikko 17.-18.9.)
    • 80€ per henkilö (+alv 24%)
  • 1 päivän näytteilleasettajamaksu tiistai 17.9. sisältää avajaisjuhlan aikana monipuolisen buffet-ruokailun ja lasin kuohuvaa
  • 1 päivän näytteilleasettajamaksu keskiviikko 18.9. sisältää aamupalan, lounaan ja iltapäiväkahvitarjoilun leivonnaisineen
  • 2 päivän näytteilleasettajamaksu (tiistai-keskiviikko 17.-18.9.) sisältää tiistaina 17.9. iltapäivällä avajaisjuhlan aikana monipuolisen buffet-ruokailun ja lasin kuohuvaa sekä keskiviikkona 18.9. aamupalan, lounaan ja iltapäiväkahvitarjoilun leivonnaisineen

Iltajuhlalippu

• Isännöintipäivien iltajuhla, 18.9.2019, Apollo Live Club
    • Iltajuhlalippu 75€ per henkilö (+alv 24%)
  • Iltajuhlalippu sisältää:
    • Pääsyn tapahtuman viralliseen iltajuhlaan Apollo Live Clubille
    • Buffet-ruokailun, alkumaljan ja kaksi drinkkilippua
    • Erinomaisia tilaisuuksia verkostoitumiseen seminaarivieraiden kanssa
    • Huippuohjelman iltajuhlassa, illan pääesiintyjänä Virve “Vicky” Rosti!
  •  Iltajuhlaan 18.9.2019 voivat osallistua vain henkilöt, jotka työskentelevät yrityksessä, joka on näytteilleasetettajana Isännöintipäivillä
  • Voit halutessasi tilata drinkkilippuja yrityksellesi suoraan Apollosta viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta. Tilaa drinkkiliput lähettämällä viestiä osoitteeseen: info@apolloliveclub.fi. Drinkkilippujen laskutus hoidetaan suoraan Apollon kanssa. (Lisätietoja kohdasta 15. Iltajuhlan drinkkiliput)

Iltajuhlan pukukoodina on juhlava smart casual.

Ilmoittaudu näytteilleasettajaksi täällä

Osallistumisehdot

Kaikkien näytteilleasettajayritystä Isännöintipäivillä edustavien henkilöiden tulee ilmoittautua etukäteen näytteilleasettajiksi. Vain etukäteen ilmoitetuilla henkilöillä on oikeus osallistua tapahtumaan.

Isännöintipäivien näyttelyyn voi osallistua enintään:

• 5 henkilöä perusosaston varanneesta yrityksestä
  • 7 henkilöä Premium-osaston varanneesta yrityksestä
  • 8 henkilöä Premium Plus -osaston varanneesta yrityksestä näytteilleasettajayrityksestä.

Yllä olevat osallistujamäärät ovat maksimiosallistujamääriä per päivä. Henkilöitä voi vaihtaa päivien välillä ja näytteilleasettajien voi olla yhteensä enemmän, kunhan paikalla per päivä on maksimissaan enimmäismäärä näytteilleasettajia. Ilmoittaessasi näytteilleasettajat voit valita, minä päivänä/päivinä kukin näytteilleasettaja osallistuu tapahtumaan.

Poikkeuksena ovat tapahtumakumppaneiden edustajat. Mikäli näytteilleasettajayritys haluaa kasvattaa osastonsa osallistujamäärää, lisähenkilöistä veloitetaan erillinen maksu.

Näytteilleasettajien tulee työskennellä osaston varanneessa yrityksessä. Huomioithan, että Isännöintipäivien seminaareihin ovat oikeutettuja osallistumaan vain seminaarilipun lunastaneet henkilöt.

Näytteilleasettajilla on mahdollisuus osallistua Isännöintipäivien iltajuhlaan. Iltajuhlaan 18.9.2019 voivat osallistua vain henkilöt, jotka työskentelevät yrityksessä, joka on näytteilleasetettajana Isännöintipäivillä.

Näytteilleasettajien osallistumismaksut laskutetaan 20.8.2019 mennessä ilmoitettujen henkilömäärien perusteella. Tämän jälkeen ilmoitetut osallistujat laskutetaan myös. 20.8.2019 jälkeen näytteilleasettajia ei ole mahdollista peruuttaa vaan ilmoitetut näytteilleasettajat laskutetaan. Henkilövaihdokset ovat mahdollisia 31.8.2019 asti.

Voit ilmoittaa kaikkien näytteilleasettajayritystä Isännöintipäivillä edustavien henkilöiden tiedot samaan aikaan valitsemalla alta “Lisää uusi osallistuja”. Täytäthän kaikki tiedot huolellisesti, sillä lomakkeeseen täytetyt nimi- ja yritystiedot siirtyvät suoraan näytteilleasettajakorttiin.

Näytteilleasettajailmoittautumisen laskutus- ja peruutusehdot

Ilmoittautumisen voi perua veloituksetta 1.8.2019 saakka. 2.8.-20.8.2019 perutuista ilmoittautumisista veloitetaan 50% osallistumismaksusta järjestelykuluina. 20.8.2019 jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan lipun hinta kokonaisuudessaan riippumatta peruutuksen syystä. Mikäli henkilö jää saapumatta tilaisuuteen, veloitetaan lipun hinta kokonaisuudessaan. Estyneen henkilön tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen osallistuja samasta yrityksestä 31.8.2019 saakka. Liput laskutetaan elokuussa 2019.

Ilmoittautumalla hyväksyt osallistumis-, laskutus- ja peruutusehdot.

6. Näyttelyn aikataulu

Maanantai 16.9.

09.00 – 20.00 Osastojen rakennus

Tiistai 17.9.

08.00 – 12.00 Osastojen rakennus
12.00 – 16.30 Näytteilleasettajien ilmoittautuminen
12.00 – 16.45 Osastojen somistus
17.00 Näyttely avautuu
17.00 – 20.00 Näyttely auki, avajaisjuhla näyttelyssä
20.00 Näyttely sulkeutuu ensimmäiseltä päivältä

Keskiviikko 18.9.

07.00 – 09.00 Osastojen somistus
07.00 – 09.00 Näytteilleasettajien ilmoittautuminen
09.00 Näyttely aukeaa
16.00 Näyttely sulkeutuu
16.00 – 16.30 Näyttelyn somistuksien purkaminen
16.00 – 22.00 Näyttelyn purku

Torstai 19.9.

Ei näyttelyä, Isännöintipäivät 2019 jatkuvat seminaareilla Tennispalatsissa.

7. Somistus- ja purkuaikataulu tiivistetysti

Somistusajat Näyttely avoinna Purkuaika
Ti 17.9. kello 12.00 – 16.45 Ti 17.9. kello 17.00 – 20.00 Ke 18.9 kello 16.00 – 16.30 (somistuksien purkaminen)
Ke 18.9. kello 07.00 – 09.00 Ke 18.9. kello 09.00 – 16.00 Ke 18.9 kello 16.00 – 22.00 (osastojen purkaminen)

8. Somistaminen

Osastojen somistaminen tarkoittaa valmiiksirakennettujen valmisosastojen viimeistelyä messukuntoon. Somisteita ovat esimerkiksi esitteet, mainokset, kalusteet, tekstiilit, kasvit jne. Valmisosastojen somistusajat ovat tiistaina 17.9. kello 12.00 – 16.45 ja keskiviikkona kello 07.00 – 09.00.

Osastoja voivat tulla rakentamaan ja somistamaan myös henkilöt, jotka eivät ole tulossa näytteilleasettajiksi. Myös rakentajiksi/somistajiksi tulevien henkilöiden tulee ilmoittautua näytteilleasettajien infopisteellä (D-ovi, valvomon vieressä, Hartwall Arenan takana osoitteessa Areenankuja 1). Kaikkien rakentajien/somistajien, jotka eivät toimi näytteilleasettajina, tulee olla poistuneita näyttelystä tiistaina 17.9. kello 16.45 mennessä ja keskiviikkona kello 09.00 mennessä, kun näyttely aukeaa. Voitte somistaa osastoanne koska tahansa somistusaikojen puitteissa. Jos teillä on vain vähän somisteita, voitte hyvin tulla paikalle vasta lähempänä näyttelyn avautumista.

Huomioittehan, että omalla osastolla ei ole sallittua käyttää erillistä äänentoistoa.

Osaston siivous

Osastosiivoukset tulee tilata WS-Expo Groupilta. Osastosiivoukselle voi olla tarvetta tiistaina 17.9. rakentamisen ja/tai avajaisjuhlan jälkeen. Huomioittehan myös, että halliin ei voi jättää mitään purkuajan jälkeen. Osastosiivoukset voi tilata suoraan WS-Expon Saima Koskikalliolta, 041 5370 114saima.koskikallio@wsexpogroup.fi. Huomioithan, että osastosiivoukset tulee tilata etukäteen. Hartwall Arenalla ei ole siivousvälineitä lainattavaksi.

9. Purkaminen

Osastojen purkuaika on keskiviikkona 18.9. kello 16.00 – 22.00. Osastojen purkaminen tulee aloittaa heti tapahtuman päätyttyä kello 16.00, mutta ei tätä ennen. WS-Expon rakentamat osastot tulee tyhjentää omista tavaroista (esitteet yms.) heti tapahtuman päätyttyä, viimeistään klo 16.30 mennessä tiukan purkuaikataulun vuoksi.

Huomioittehan, ettette voi jättää osastollenne mitään, vaan osasto tulee tyhjentää kaikesta, mitä olette tuoneet näyttelyyn. Näyttelyalueelle tuodaan purkua varten roska-astioita, joihin ylimääräiset esitteet tms. voi laittaa. Varsinaisen osastorakenteiden purun hoitaa WS-Expogroup tai jokin muu yritys, jos yrityksellänne on oma rakentaja.

D-ovi toimii myös purun aikaan ainoana lastausovena. Mikäli D-oven viereisessä autokatoksessa on tilaa, voitte pysäköidä autonne purun ajaksi katoksen alle.  Sisälle halliin autoa ei ole sallittua ajaa. Pidättehän lastausreitin ja lastausoven ympäristön esteettömänä, jotta muutkin purkajat pääsevät kulkemaan tavaroidensa kanssa. Myös purun aikana voitte käyttää hallilta löytyviä rullakoita.

Osastojen purkuaika on tiivis ja osastot tulee purkaa niin, että näyttelyalueen laidoilla olevat osastot puretaan ensin. Osastot tulee olla purettuna mahdollisimman pitkälle klo 19.00 mennessä.

Mikäli osastonne rakentaa joku muu yritys kuin WS-Expo, tiedotattehan osastoa rakentavaa yritystä, että osaston purku tulee tehdä mahdollisimman pitkälle kello 16.00-19.00 välisenä aikana. Osastot tulee olla purettuna kokonaan kello 22.00 mennessä.

Huomioittehan myös, että halliin ei voi jättää mitään purkuajan jälkeen.

Saima Koskikallio, WS-Expogroup Oy Ltd

saima.koskikallio@wsexpogroup.fi

10. Valmisosastojen rakentaminen ja kalustevaraukset

Näyttelyn rakentajana toimii WS-Expogroup. WS-Expogroup vastaa valmisosastojen toteuttamisesta, kalustevarauksista, mahdollisista lisätilauksista, sekä näyttelyalueen yleisestä koordinoinnista (yhteystiedot ovat kohdassa Purkaminen). Jos haluat hankkia kalusteita osastolle (esim. pystypöytä, baarituoli, näyttö, esiteteline), ole yhteydessä WS-Expon Saima Koskikallioon (kts. yhteystiedot yltä).

Voit tilata osastollenne kalusteita, somisteita ja printtimateriaaleja täyttämällä

messuosastokalustuksen tilauslomakkeen

ja lähettämällä täytetyn lomakkeen Saima Koskikalliolle osoitteeseen saima.koskikallio@wsexpogroup.fi.

Tilausten viimeinen normaalihintainen tilauspäivä on 19.8.2019. Tämän jälkeen tehtäviin tilauksiin tulee 30% lisätilausmaksu.

Valmisosastot: 4 m2, 10 m2 ja 14 m2

• Perusosaston (4 m2) koko on 2 x 2 metriä
  • Premium-osaston (10 m2) koko on 2 x 5 metriä
  • Premium Plus -osaston (14 m2) koko on 2 x 7 metriä

Kaikki valmisosastot sisältävät:

• Seinärakenteet osastojen taakse ja naapuria vasten, avoimilla sivuilla otsalaudat
    • Seinät on valmistettu helmenharmaasta messuprofiilista
    • Yhden seinäelementin pinta-ala on 95 x 238 cm (sekä 4 m2 osastossa että 10 m2 osastossa)
    • Seinäpinnoille on mahdollista tilata esimerkiksi logoteippauksia tai kuvatulosteita. Myös koko seinän peittävät suurtulosteet ovat mahdollisia.
  • Otsalaudat, 1-3 kappaletta, määrä riippuu paikasta
    • Yrityksen nimen tai logon painatus yhteen otsalautaan (fonttina Arial, musta, ellei muuta fonttitietoa anneta)
  • Huopamatto: koko näyttelyalueella (sekä osastot että käytävät) on valmiina tummanharmaa huopamatto
    • Lisämaksusta on mahdollista tilata omalle osastolle messumaton päälle toinen matto useista värivaihtoehdoista. Tilaukset tulee tehdä WS-Expogroupilta. Huomioittehan, että matto tulee kiinnittää alueella olevan messumaton päälle.
  • Jokaiselle osastolle kuuluu virransyöttö (8A, 230V). Mikäli tarvitsette suuremman sähkönsyötön, sen voi tilata WS-Expogroupilta.
  • Perusvalaistus kuuluu osaston hintaan
    • Perusosastot (4 m2): 2 kpl valoja
    • Premium-osastot (10 m2): 5 kpl valoja
    • Premium Plus-osastoille (14 m2): 7 kpl valoja
  • Osastolle voi tilata tasoa parantavia lisäpaketteja, tai yksittäisiä tuotteita, kuten näytön
  • WS-Expogroup on teihin pian yhteydessä osastoihin liittyvissä asioissa

Ripustaminen ei ole lähtökohtaisesti sallittua näyttelyalueella. Mikäli teillä olisi kuitenkin mielessä pieniä ripustuksia, ottakaa etukäteen yhteyttä WS-Expogroupiin asian tiimoilta.

Mikäli haluaisitte rakentaa osastollenne standardikorkeutta korkeampia rakennelmia, ottakaa yhteyttä etukäteen WS-Expogroupin Saima Koskikallioon, 041 5370 114saima.koskikallio@wsexpogroup.fi

Havainnekuva 4 m2 osastosta

Havainnekuva 10 m2 osastosta

Tapahtumakumppanien osastot:

Tapahtumakumppanien osaston koko on 5 x 4 metriä. Teihin ollaan yhteydessä osastoihinne liittyvissä asioissa.

11. Turvallisuusohjeet

Näytteilleasettajien ja messurakentajien tulee sitoutua noudattamaan alla olevia turvallisuusohjeita. Mahdollisen turvallisuustarkastuksen yhteydessä näytteilleasettajat ovat velvollisia noudattamaan viranomaisen antamia kehotuksia ja määräyksiä.

Messurakenteet ja näyttelyosastojen sisustaminen:

Toimitathan tiedon messurakentajasta (jos muu kuin WS-Expogroup) ja messurakennesuunnitelman Inka Kovaselle, inka.kovanen@isannointiliitto.fi 20.8.2019 mennessä. Toimitattehan turvallisuusohjeistuksen tiedoksi myös messurakentajallenne.

Tapaturmien välttäminen:

• Suojataan kulkureiteillä ja uloskäytävillä olevat kaapelit ja johdot.
  • Tarkkaile tapahtuma-alueella kompastumis-, liukastumis- ja kaatumisvaaroja, kuten kulkureiteillä olevia sähköjohtoja sekä lattian ja rakenteiden liukkautta ja epätasaisuutta jne. Estä liikkuminen vaarallisella alueella ja korjaa puute mahdollisuuksien mukaan.

Paloturvallisuus:

• Tarkastetaan sähkölaitteet ja -asennukset ennen käyttöönottoa. Vialliset laitteet poistetaan käytöstä.
  • Suoritetaan jatkuvaa valvontaa omalla näyttelyalueella.
  • Kaikkien sisusteiden ja rakenteiden tulee olla paloturvallisia (syttyvyysluokitus SL1, DIN4102 B1 tai vastaava). Sisusteita ovat esimerkiksi verhot ja muut riippuvat tekstiilit ja kankaat, banderollit, pehmustetut istuinhuonekalut, irtomatot sekä muut käyttötapansa ja -materiaalinsa puolesta näihin rinnastettavat tuotteet. Rakenteista ja somistusmateriaalista tulee olla palosuojaustodistukset.
  • Varmista, että poistumisreitit sekä kulkureitit ovat oman näyttelyalueen osalta esteettömät.
  • Tapahtumaan ei saa tuoda vaarallisia kemikaaleja.

12. Tavaroiden toimittaminen osastolle etukäteen

Näyttelymateriaalia voi toimittaa näyttelyyn vain virallisten rakennus- ja somistusaikojen puitteissa.

• Osastojen rakennusajat ovat maanantaina 16.9. kello 09.00-20.00 ja tiistaina 17.9. kello 08.00 -12.00.
  • Osastojen somistusajat ovat tiistaina 17.9. kello 12.00-16.45 ja keskiviikkona kello 07.00-09.00.

Näytteilleasettajan edustajan tulee itse olla paikalla vastaanottamassa toimitusta Hartwall Arenan infosta/valvomosta ja siirrettävä tavarat omalle näyttelyosastolle lähetin kanssa. Hartwall Arenalla on muutamia rullakoita tavaroiden kuljettamisen avuksi. Hartwall Arenalle ei voi toimittaa tavaralähetyksiä ennen virallisia rakennusaikoja. Hartwall Arena ei ota vastuulleen tavaralähetyksiä, sillä hallissa ei ole lukollista varastoa. Isännöintiliiton ja WS-Expogroupin henkilökunta ei myöskään ota vastuuta tavaroiden vastaanottamisesta.

Hartwall Arenalle toimitettavat tavaralähetykset tulee merkitä seuraavasti:

Hartwall Arena

Isännöintipäivät 2019

Yritys X, messuosasto X

Yrityksen yhteyshenkilö, puh. X

Areenakuja 1

00240 Helsinki

13. Nettiyhteydet

Hartwall Arenalla on käytössä avoin, langaton nettiyhteys.

Mikäli tarvitsette osastollenne langallisen nettiyhteyden, tulee se tilata etukäteen WS-Expogroupilta, yhteyshenkilö Saima Koskikallio, p. 041 5370 114, saima.koskikallio@wsexpogroup.fi. Kiinteän nettiyhteyden hinta koko näyttelyajalta on 327€ (+ alv 24 %).

14. Kaulanauhat

Voitte tuoda tapahtumaan mukananne yrityksenne omia kaulanauhoja, jos haluatte käyttää niitä nimikylttien pidikkeinä. Jos ette halua käyttää omia kaulanauhojanne tai teillä ei ole sellaisia, saatte paikan päällä Isännöintiliiton kaulanauhoja.

15. Osastotarjoilut

Näyttelyn kaikesta ruoka- ja juomatarjoilusta vastaa Restel Oy. Kaikki osastoille tilattavat ruoka- ja juomatuotteet tulee tilata Restelin kautta. Näyttelyyn ei ole sallittua tuoda mitään muualta tilattuja ruoka- tai juomatarjoiluja. Poikkeuksena tästä ovat logokäärelliset makeiset, joiden tuominen näyttelyyn on sallittua. Huomioittehan, että esimerkiksi logollisia pullovesiä tai logollisia oluita ei ole sallittua tuoda näyttelyyn.

Osastotarjoiluvaihtoehdot löydät täältä. Tarjoiluvaihtoehdoista voit kysyä tarkempia tietoja Restel Oy:n Helena Vesalta.

Osastotarjoilut tulee tilata täyttämällä Isännöintipäivien messuosastotarjoilujen tilauslomake ja lähettämällä lomake sähköpostitse osoitteeseen:

ravintolat.hartwallarena@restel.fi.

Voit tilata tarjoiluja sekä ensimmäiseen että toiseen seminaaripäivään. Osastotarjoilut tulee tilata viimeistään 2.9.2019.

Laskutusta varten tulee Restelin kanssa tehdä laskutussopimus. Tarjoiluvaihtoehdoista voit kysyä tarkempia tietoja Restel Oy:n Helena Vesalta. Mikäli teillä on erityistoiveita tai -tarpeita osastotarjoiluihinne liittyen, olkaa myös tällöin yhteydessä Restelin Helena Vesaan.

Helena Vesa, Restel Oy

helena.vesa@restel.fi

16. Näyttelyn drinkkiliput (Hartwall Arena)

Restelin kautta on mahdollista tilata drinkkilippuja näyttelyyn. Drinkkiliput toimivat sekä avajaiskarnevaalin aikana että keskiviikon näyttelypäivänä Hartwall Arenan näyttelyalueen baareissa. Drinkkilippuja myydään 10 kappaleen arkeissa. Minitilaus on yksi (1) arkki. Näyttelyn drinkkiliput käyvät vain Isännöintipäivien näyttelyssä Hartwall Arenalla.

Drinkkiliput voi tilata ennakkoon täyttämällä drinkkilippujen tilauslomake ja lähettämällä se osoitteeseen:  ravintolat.hartwallarena@restel.fi

Drinkkiliput tulee tilata viimeistään 10.9.2019. Drinkkiliput voi noutaa Isännöintipäivien infopisteestä. Lippujen tilaamista varten tulee tehdä laskutussopimus Restelin kanssa, jotta liput voidaan jälkilaskuttaa.

17. Iltajuhlan drinkkiliput (Apollo Live Club)

Apollo Live Clubin iltajuhlaan voi tilata erillisiä drinkkilippuja suoraan Apollo Live Clubilta. Huomioithan, että Isännöintipäivien näyttelyyn hankitut drinkkiliput eivät ole käypiä enää Apollo Live Clubilla järjestettävässä iltajuhlassa.

Voit tilata drinkkilippuja lähettämällä viestiä osoitteeseen: info@apolloliveclub.fi. Iltajuhlan drinkkiliput tulee tilata viimeistään 2.9.2019. Drinkkilippujen laskutus hoidetaan suoraan Apollon kanssa.

18. Majoittuminen

Isännöintipäivien ajaksi on varattu huonekiintiöitä hotelleista Helsingin keskustasta ja Pasilasta. Majoitusvaihtoehdoista löydät lisätietoa sivuiltamme. Muistathan varata huoneen omatoimisesti. Osa huonekiintiöistä on jo varattu ja samoihin aikoihin Helsingissä järjestetään muita tapahtumia, joten majoituksen varaaminen ajoissa on suositeltavaa.

19. Liikenneyhteydet

Hartwall Arena sijaitsee Helsingin Länsi-Pasilassa Veturitien ja Hakamäentien risteyksessä. Hartwall Arenalle pääsee parhaiten junalla. Kaikki lähi- ja kaukojunat pysähtyvät Pasilan juna-asemalla, josta Hartwall Arenalle on noin 10 minuutin kävelymatka. Helsingin keskustasta Hartwall Arenalle pääsee parhaiten saapumalla Helsingin rautatieasemalta lähtevillä lähijunilla Pasilaan (junamatkan kesto noin 5 minuuttia) ja kävelemällä Pasilan juna-asemalta Hartwall Arenalle (kävelyn kesto noin 10 minuttia). Täältä näet ulkokartan Hartwall Arenan alueesta.

Autolla Hartwall Arenalle pääsee Helsingin sisääntuloteiltä parhaiten Hakamäentietä, jolle pääsee Lahdentieltä Koskelantien liittymästä ja Hämeenlinnantieltä Ruskeasuolta. Helsinki-Vantaan lentoasemalta Hartwall Arenalle on noin puolen tunnin ajomatka. Tarkemman tulo-ohjeen Hartwall Arenalle löydät täältä.

20. Opastus paikan päälle Helsingissä

Hartwall Arenalle löytää Helsingin kaupunkialueelta seuraamalla ensin ”Länsi-Pasila” -opasteita.

21. Saapuminen ja logistiikka paikan päällä

Saapuessasi Isännöintipäiville yrityksenne edustajien nimikyltit odottavat teitä näytteilleasettajien sisäänkäynniltä (D-ovi, valvomon vieressä, Hartwall Arenan takana osoitteessa Areenankuja 1). Kaikkien näyttelyssä yritystä edustavien henkilöiden nimikyltit luovutetaan ensimmäisenä paikalle saapuvalle, joka jakaa nimikyltit muille. Jos yrityksenne edustaja on jo saapunut, pääset paikalle sisään ilmoittautumalla näytteilleasettajien sisäänkäynnillä ja kertomalla nimesi ja yrityksesi. Nimikylttisi toimii lippunasi ja kulkulupanasi tapahtumassa. Jos olet ostanut lipun iltajuhlaan Apollo Live Clubille, sinulla on nimikyltissäsi tähtimerkintä ja nimikylttisi toimii lippunasi myös iltajuhlaan. Jos et ole vielä ostanut lippua iltajuhlaan, mutta haluat mukaan, voit hankkia iltajuhlalipun lähettämällä viestiä osoitteeseen hilla.ronkainen@isannointiliitto.fi.

Näyttelyyn voi tuoda rakenteita ja somisteita näytteilleasettajien sisäänkäynnin kautta.

Näytteilleasettajien sisäänkäynti sijaitsee Hartwall Arenan takana, alatasolla, rautatievarikon puolella osoitteessa Areenankuja 1, valvomo, D-ovi. Paikalle pääset kääntymällä Areenankujalle Areenankujan ja Veturitien risteyksestä. D-ovi on suuri, sininen lastausovi, joka sijaitsee katoksen alla, valvomon vieressä. D-ovi on ainoa lastausovi näyttelyalueelle.

Myös näytteilleasettajien ilmoittautuminen tapahtuu näytteilleasettajien sisäänkäynnillä (Areenankuja 1, D-ovi). Näyttelyalueen lattia on keskeltä vanerilla peitetty jää sekä reunoilta vanerilla ja muovisilla lattiaelementeillä peitetty betonilattia. Näyttelyalueelle ei ole mahdollista ajaa autolla sisään. Hallin oviaukolle autolla ajo on mahdollista tavaroiden purkamisen ajaksi

Jos saavut paikalle autolla tuomaan tavaroita, toimi näin:

• Aja osoitteeseen Areenankuja 1 (osoite ohjaa Hartwall Arenan taakse alatasolle, D-ovi sijaitsee katoksen alla valvomon vieressä)
  • Pysäköi auto D-oven läheisyyteen katoksen alle väliaikaisille pysäköintipaikoille
  • Pura tavarat autosta ja vie ne osastollenne. Hallilta löytyy lainaksi rullakoita, joilla tavaroita voi kuljettaa osastolle
  • Kun olet valmis, palauta rullakot alkuperäisille paikoilleen
  • Purun jälkeen siirrä auto pois väliaikaisilta pysäköintipaikoilta esimerkiksi Hartwall Arenan pysäköintihalliin (halliin pääsee ajamalla katoksesta ulos ja kääntymällä oikealle)
  • Pysäköintihallista pääset näyttelyyn joko saman sisäänkäynnin kautta, jonka kautta veit tavaroita, tai pysäköintihallista poistuessa K4 kerroksesta Arenan pihalta, pääsisäänkäynnin kautta

Jos saavut paikalle autolla, mutta sinulla ei ole tuotavia tavaroita:

Jos saavut paikalle julkisilla kulkuneuvoilla, toimi näin:

• Saavu sisään Arenan pääsisäänkäynniltä (ylätaso, ilmapallot ohjaavat perille)
  • Kerro pääaulan infopisteellä, että olet tulossa näytteilleasettajaksi, kerro nimesi ja yrityksesi
  • Mene näyttelyalueelle Arenan sisällä seuraamalla lattiatarrroja ja nouda näytteilleasettajanimikylttisi joko a) kollegaltasi, jos joku osastonne näytteilleasettajista on jo saapunut paikalle tai b) näytteilleasettajien infopisteestä, näyttelytasolta, avoinna olevan rakennusoven läheisyydestä

22. Pysäköinti

Hartwall Arenan alueella on 1500 pysäköintipaikkaa. Pysäköinti alueella on maksullista. Pysäköinnin hinta on 10€ / päivä. Pysäköinti maksetaan saavuttaessa käteisellä tai kortilla pysäkönninohjaajille tai automaattiin. Samalla pysäköintilipukkeella on mahdollista poistua ja palata päivän aikana pysäköintihalliin.

Apollo Live Clubin ympäristössä Helsingin keskustassa on useita maksullisia pysäköintihalleja.

23. Ilmoittautuminen tapahtumaan saavuttaessa

Saapuessasi Isännöintipäiville yrityksenne edustajien nimikyltit odottavat teitä näytteilleasettajien sisäänkäynniltä (D-ovi, valvomon vieressä, Hartwall Arenan takana osoitteessa Areenankuja 1). Kaikkien näyttelyssä yritystä edustavien henkilöiden nimikyltit luovutetaan yrityksestä ensimmäisenä paikalle saapuvalle henkilölle. Jos yrityksenne edustaja on jo saapunut, pääset sisään ilmoittautumalla näytteilleasettajien sisäänkäynnillä ja kertomalla nimesi ja yrityksesi.

Nimikylttisi toimii lippunasi ja kulkulupanasi tapahtumassa, joten pidäthän nimikylttisi näkyvillä koko tapahtuman ajan.

Näytteilleasettajanimikyltit voi noutaa joko tiistaina kello 12.00-16.30 välillä tai keskiviikkona kello 07.00-09.00 välillä samasta paikasta.

24. Tapahtuma-alueella liikkuminen näyttelyn aikana

Näytteilleasettajilla on täysi vapaus liikkua tapahtuma-alueella tapahtuman aikana. Rohkaisemmekin näytteilleasettajia verkostoitumaan tapahtuman ajan koko tapahtuma-alueella. Huomioittehan kuitenkin, että seminaareihin ovat oikeutettuja osallistumaan vain seminaarilipun lunastaneet vieraat.

25. Ruokailut näyttelyn aikana

Kaikki tapahtuman ruokailut katetaan näyttelyalueelle. Tapahtumaan osallistuvat näytteilleasettajat saavat ruokailla näistä pisteistä näyttelyalueella. Näytteilleasettajille kuuluu tiistaina avajaisjuhlan aikana monipuolinen buffet-ruokailu sekä lasi kuohuvaa ja keskiviikon näyttelypäivänä aamupala, lounas ja iltapäiväkahvi.

26. Näytteilleasettajien taukotila

Näytteilleasettajille on varattu Hartwall Arenan näyttelytasolta näyttelyn takaiselta käytävältä oma taukotila, jossa näytteilleasettajat voivat käydä istahtamassa näyttelyn aikana. Reitti näytteilleasettajien taukotilaan on merkitty näyttelykarttaan.

Lisäksi miehille ja naisille on varattu Hartwall Arenalta omat suihkutilat näyttelyn ajaksi. Voitte käyttää suihkutiloja esimerkiksi jos haluatte siirtyä näyttelystä suoraan iltajuhlaan. Suihkutilat sijaitsevat eri paikassa kuin näytteilleasettajien taukotila, mutta käynti niihin tapahtuu samaa reittiä kuin näytteilleasettajien taukotilaan.

Isännöintiliiton Palveluverkostoon kuuluville yrityksille on varattu Hartwall Arenalta oma Palveluverkosto Lounge. Käynti Palveluverkosto Loungeen on samaa reittiä kuin näytteilleasettajien taukotilaan.

27. Lapa jäähän -osaston etsintä

Seminaarivieraita kannustetaan vierailemaan osastoilla jääkiekkoaiheisen osaston etsintä pelin avulla. Kaikki seminaariosallistujat saavat jääkiekkoaiheisen kupongin, jonka avulla heidän tulisi suunnistaa viiden kupongissa olevan yrityksen osastoille. Lisäksi he voivat valita yhden vapaavalintaisen osaston, jolla vierailevat.

Osastolla näytteilleasettajien tulisi tehdä merkintä seminaariosallistujan kuponkiin, että hän on käynyt osastolla (merkinnän voi tehdä esim. kynällä, leimalla, tarralla jne.). Varatkaa sopivia merkintävälineitä mukaan osastollenne.

Osallistujan tulee palauttaa täytetty kuponki Isännöintiliiton osastolle. Kupongin palauttaneiden seminaarivieraiden kesken arvotaan 500 euron arvoinen matkalahjakortti. Kaikki osastot esiintyvät kupongeissa yhtä monta kertaa. Peli on tarkoitettu vain seminaariosallistujille..

28. Osastopalkinnot

Isännöintipäivien näyttelyssä palkitaan tänä vuonna paras osasto sekä paras osastomeininki. Viritä siis tiimisi huippukuntoon ja voitte voittaa himoittuja titteleitä sekä hienoja palkintoja.

29. Isännöintipäivät somessa

Kannustamme näytteilleasettajia hyödyntämään sosiaalista mediaa Isännöintipäivien aikana. Voit käyttää viestinnässäsi aihetunnistetta #isännöintipäivät.

30. Yhteystiedot

Mikäli teillä on kysyttävää Isännöintipäivien näyttelystä tai näyttelyn käytännön asioista, autan oikein mielelläni.

Hilla Ronkainen, tapahtumakoordinaattori, Isännöintiliitto

hilla.ronkainen@isannointiliitto.fi