#Isännöinti2018-kampanja nostaa esiin alan kehittäjiä

credit_blocberry

Isännöntiliitto nostaa esiin alan kehittäjiä #isännöinti2018-kampanjassa maalis-huhtikuussa. Julkaisemme joka viikko uuden isännöintialan edelläkävijän haastattelun. Kampanja näkyy Isännöintiliiton Facebook-sivulla, Twitter-tilillä ja Linkedin-sivulla aihetunnisteella #isännöinti2018.

5 faktaa isännöinnistä

Isännöitsijä on keskimäärin 53-vuotias.

Isännöitsijä työskentelee keskimäärin 43 tuntia viikossa.

Joka kolmas isännöitsijä on nainen.

46 prosentilla on kaupallinen koulutus, 33 prosentilla tekninen koulutus ja 31 prosentilla hallinnollinen koulutus.

Isännöintiyritykset pitävät tärkeimpinä kehityskohteinaan digitaalisia palveluita asiakkaille, asukasviestintää sekä henkilöstön osaamista.

Mitä isännöinti tekee?

Isännöinnin näkyvintä työtä ovat isännöitsijäntodistus ja kokoukset. Kevät onkin isännöitsijän tiivistahtisinta aikaa, kun jokaisella isännöitsijällä on viikossa monta taloyhtiön hallituksen kokousta tai yhtiökokousta.

Suurin osa isännöinnin työstä ei näy asiakkaille. Isännöitsijät ja isännöintiyrittäjät opettelevat arjessaan jatkuvasti uutta, selvittävät taloyhtiöilleen vaihtoehtoja ja kehittävät yrityksensä toimintaa. Kolmasosa työstä on asiakaspalvelua, joka auttaa osakkaita ja asukkaita, kun käsillä on esimerkiksi keittiöremontti, vesivahinko, sisäilmaongelma tai hiljaisuus taloyhtiössä.

Haastattelut

Ensimmäinen isännöinnin erikoisammattitutkinto Vesa Kujanpäälle

Isännöintiyritys aloitti palvelukehityksen kautta

Mitä kuuluu vuoden 2017 isännöintiteolle, asumisen verkkokaupalle?

Isännöitsijä-yrittäjältä vaaditaan kykyä ottaa vastuuta

Inhimillisyyttä ei saa hukata isännöinnistä

Isännöinti Granbergilla kehitetään asiakasviestintää

Yhteinen päämäärä vahvistaa työhyvinvointia