Isännöinti tarvitsee faneja
Asiakas on vihollinen. Ai miksi? Asiakas voi häipyä milloin vain. Asiakkaan sijaan tarvitset faneja. Fanit eivät jätä, ne tukevat sinua, kun kohtelet niitä hyvin. Näin...
Asiakas on vihollinen. Ai miksi? Asiakas voi häipyä milloin vain. Asiakkaan sijaan tarvitset faneja. Fanit eivät jätä, ne tukevat sinua, kun kohtelet niitä hyvin. Näin...
NPS eli asiakastyytyväisyyttä mittaava Net Promoter Score on ollut yritysten käytössä jo pitkään. Vaikka tarjolle on tullut erilaisia versioita asiakaskokemuksen mittaamisesta, perus-NPS on edelleen parhaita...
Asiakaskokemuksen mittarilla isännöinnin asiakkaat pääsevät arvioimaan isännöintipalvelun laatua ja ominaisuuksia. Auktorisoitujen isännöintiyritysten tulee laatia tutkimus säännöllisesti, mutta myös muiden isännöintiyritysten kannattaa mitata palvelunsa tasoa ja kehitystä.
Jakamistalouden suurten pelureiden kuten Airbnb:n ja Uberin kasvu ei ole ollut täysin kivutonta, eikä kasvukipujen voi vieläkään sanoa olevan täysin ohi. Uber tilasi itselleen kyydin...
Ikääntyvä väestö ja yksilöllistyvät odotukset asumisen palvelujen suhteen, kaupunkikeskeisyys ja voimakkaasti kasvava korjausvelka haastavat isännöintiä. Uudistumispaineita alalle tuo myös keskittymis- ja sukupolvenvaihdospaineet. Isot kasvavat ja...
Blogissa on käsitelty paljon eri tapoja kehittää isännöintiä. Kehittäminen ei ole itseisarvo sinänsä, vaan liittyy taloyhtiöiden hallitusten vääjäämättömään nuorentumiseen. Uuden sukupolven osakkaat ja hallitukset eivät...
Nykyasiakas on tottunut järkyttävään määrään markkinointia ja myyntiä, vaikka isännöintialalla markkinointia vielä arastellaankin. Kilpailijoiden markkinoinnin murehtimisen sijaan kehottaisin isännöintiyrityksiä miettimään omia asiakkuuksiaan ja niiden hoitoa....
Taloyhtiöni pyykkituvassa oli taas päivänä eräänä loppuneet sivut, joihin vuorovaraukset merkitään. Meillä homma siis toimii niin, että mappikansiossa on printattuja viikkolistoja, joihin vuorot merkitään. Ja...
Oletko koskaan miettinyt bloggaamista? Toivottavasti. Tai ehkä jo bloggaat yrityksesi sivuilla. Loistavaa! Blogi on nimittäin yrityksellesi valttikortti. Siellä voit kommunikoida itsellesi tärkeiden tahojen, kuten asiakkaiden, kollegoiden...
Asiakkaan odotukset ovat asiakaskokemuksen ytimessä. Jokainen kohtaamispiste – nettisivut, esitteet, yrityksen tilat, asiakaspalvelutilanteet ja postiluukusta kolahtava lasku – vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toiset kohdat herättävät odotuksia, toiset...