Työelämä muuttuu nyt vauhdilla. Siinä vauhdissa emme tule välttämättä ajatelleeksi, että olemme jokainen omalta osaltamme vaikuttamassa siihen, millaiseksi työelämä muodostuu. Millaista työelämää haluamme olla luomassa? Tämä on kysymys, joka jokaisen johtajan tulisi esittää itselleen.

Isännöintialalla tehdään ja toteutetaan hyvää ja mallikasta työelämää monella eri tavalla.

On pieniä startupeja, joissa ollaan ylpeitä siitä, että ollaan kehityksen kärjessä ja aallon harjalla, nälkäisenä oppimassa uutta. Niissä tehdään omaa juttua kilpailijoista välittämättä.

On myös perheyrityksiä, joissa on nähty jo useampi sukupolvenvaihdos. Työntekijät ovat kasvaneet firman sisällä, kun mestarit ovat opettaneet kisällejä. Näissä työpaikoissa vaalitaan oman yrityksen perinteitä ja pidetään hyvää huolta pitkäaikaisista asiakkaista.

Sitten on suuria valtakunnallisia tai kansainvälisiä konserneja, joilla on isot hartiat. Näissä yrityksissä työntekijöille on tarjolla monenlaisia urapolkuja ja suuntautumisvaihtoehtoja omien mielenkiinnon kohteiden mukaan.

Olipa yritys millainen tahansa, jokainen työpaikka toteuttaa hyvää työelämää omalla tavallaan. Jokaisessa yrityksessä on myös entistä tärkeämpää pitää hyvää huolta työntekijöistä, jotta he jaksavat tehdä työnsä jatkossakin laadukkaasti ja motivoituneesti.

Paras työnantaja saa nauttia parhaista työntekijöistä, jotka voivat tehdä parhaan tuloksen.

Parhaaksi tullaan asettamalla kirkas tavoite, harjoittelemalla vimmatusti, keskittymällä olennaiseen, kokeilemalla ja oppimalla virheistä. On tehtävä valintoja. Samaan aikaan ei voi olla paras useassa eri asiassa.

Jos haluat tehdä parasta pizzaa, elämäntehtäväsi on luultavasti parhaan pizzan reseptin kehittely. Jos haluat olla paras isännöitsijä, suhtaudut toivottavasti intohimolla asiakasyhtiöidesi palvelemiseen ja niiden arvon kasvattamiseen.

Jos haluat olla paras työnantaja, sinun on keskityttävä työnantajuuteen. Panostat johtamiseen, rakennat oppivaa ja avointa kulttuuria, kehität työn rakenteita ja varmistat, että työ on mahdollista pitää tasapainossa muun elämän kanssa.

Mutta ennen kaikkea mietit tarkkaan, millainen työnantaja haluat olla: mikä on sinulle tärkeää ja millaista työelämää sinä haluat edistää. Pidä tämä tavoite kirkkaana mielessäsi.

Parhaan työnantajan tittelin tavoittelu kannattaa, sillä paras työnantaja saa nauttia parhaista työntekijöistä, jotka voivat tehdä parhaan tuloksen. Se on siis resepti menestykseen.

Hyödynnä Isännöintiliiton jäsenyritysten maksuton jäsenetu, henkilöstökokemuksen mittari

Osallistu Vuoden työpaikka -kilpailuun

Kirjoittaja: Reetta Yrttimaa

Isännöintiliiton kehitysjohtajana haluan auttaa isännöintiä uudistumaan ja alan ammattilaisia loistamaan ammatillisesti. Tässä työssä minua ohjaa pitkä kokemus isännöinti- ja kiinteistöalalta erityisesti asiakaskokemuksen, viestinnän ja johtamisen parissa.

Katso kaikki artikkelit kirjoittajalta Reetta Yrttimaa

Kirjoita kommenttiHienoa, että haluat jakaa omia kokemuksiasi! Pysy kuitenkin asiassa ja huomioi, että kommenttien tulee liittyä blogikirjoituksen aihepiiriin. Karsimme etukäteen mm. kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt.