Robotisaatio tulee taloyhtiöön
Tiesithän, että robotti tulee viemään työsi? Ei ehkä ihan lähivuosina, mutta osa tutkijoista ennustaa, että 40-70 vuoden kuluessa tekoäly suoriutuu mistä tahansa ihmisen tekemästä työstä.
Tiesithän, että robotti tulee viemään työsi? Ei ehkä ihan lähivuosina, mutta osa tutkijoista ennustaa, että 40-70 vuoden kuluessa tekoäly suoriutuu mistä tahansa ihmisen tekemästä työstä.
Asiakas on vihollinen. Ai miksi? Asiakas voi häipyä milloin vain. Asiakkaan sijaan tarvitset faneja. Fanit eivät jätä, ne tukevat sinua, kun kohtelet niitä hyvin. Näin...
Muutama viikko sitten juttelin isännöitsijän kanssa, joka totesi ohimennen, että hänellä ei ole tavoitteita. Yrityksellä ei ole strategiaa eikä henkilöstön kanssa pidetä tavoitekeskusteluita. Miten ihmeessä...
NPS eli asiakastyytyväisyyttä mittaava Net Promoter Score on ollut yritysten käytössä jo pitkään. Vaikka tarjolle on tullut erilaisia versioita asiakaskokemuksen mittaamisesta, perus-NPS on edelleen parhaita...
Isännöintiala on alkanut keskittyä ja houkuttelee sijoittajia jo alan ulkopuolelta. Ei ihme, sillä digitalisaation lisäksi alalla on useampi korjaamaton sato – siis kosolti alihyödynnettyä bisnespotentiaalia.
Johtaminen ja johtajuus ovat ilmiöitä, jotka suomen kielessä kuvataan usein sanan ”johtaminen” avulla. Englanniksi asiat eriytetään selkeästi ”management” ja ”leadership” sanojen kautta. Kun keskusteluun liitetään...
Tulevaisuudessa paperiset asuntokauppakirjat jäävät historiaan ja kodit vaihtavat omistajaa täysin sähköisesti. Parhaimmillaan tämä mahdollistaa täysin uusia ja reaaliaikaisia palveluita asunnon omistajille ja isännöintiyrityksille. Mietitäänpä hetki,...
Jakamistalouden suurten pelureiden kuten Airbnb:n ja Uberin kasvu ei ole ollut täysin kivutonta, eikä kasvukipujen voi vieläkään sanoa olevan täysin ohi. Uber tilasi itselleen kyydin...
Ikääntyvä väestö ja yksilöllistyvät odotukset asumisen palvelujen suhteen, kaupunkikeskeisyys ja voimakkaasti kasvava korjausvelka haastavat isännöintiä. Uudistumispaineita alalle tuo myös keskittymis- ja sukupolvenvaihdospaineet. Isot kasvavat ja...
Parasta palautetta on aina asiakkailta saatu palaute. Mutta hyvänä kakkosena tulee palaute muilta alan toimijoilta. Siksi meistä tuntui niin hienolta, kun Isännöintiliitto valitsi Turun Isännöintikeskuksen...