
Miten vuosi meni? Nyt on aika antaa ja pyytää palautetta
Vuosi 2020 alkaa olla pulkassa. Paljon touhua ja tohinaa, jota koronavuosi ei ole ainakaan helpottanut. Miten vuosi meni? Miten onnistuit työssäsi? Itsellä saattaa olla tunne,...
Vuosi 2020 alkaa olla pulkassa. Paljon touhua ja tohinaa, jota koronavuosi ei ole ainakaan helpottanut. Miten vuosi meni? Miten onnistuit työssäsi? Itsellä saattaa olla tunne,...
Isännöintiliiton ja Kiinteistöliiton yhdessä tekemä laaja Isännöinnin laatu 2020 -tutkimus kertoo, että valtaosa isännöinnin asiakkaista on tyytyväisiä ja ala saa hyviä arvosanoja. Korkeita arvosanoja saa...
Aloitin toukokuussa Isännöintiliiton palveluksessa. Työ on ollut todella innostavaa, kiinnostavaa ja minulle sopivasti uutta sekä tuttuja asumisen, taloyhtiöiden ja asuntopolitiikan asioita.
Oletko ollut tapaamisessa tai kokouksessa, joka on valmisteltu huonosti? Tai jossa kukaan muu osallistuja ei ole tutustunut taustamateriaaliin? Isännöitsijöille tilanteet ovat tuttuakin tutumpia.
Isännöinnin imago on nykyisellään vanhanaikainen, kankea ja ennen kaikkea altis positiiviselle murrokselle. On jopa hämmästyttävää, että toimiala on monilta osin säästynyt digitalisaation ja teknologian disruptiolta sekä...
Olet sitten automyyjä, sisustaja tai isännöitsijä, puheessasi vilisee helposti kaikenlaisia ammattisanoja: sytytysjärjestelmiä ja kytkinlevyjä, valööriä ja kromaa, hajulukkoja ja karmiventtiilejä.
Isännöinti huolehtii siitä, että asuminen sujuu mutkitta ja asuntojen arvo kehittyy osakkeenomistajien valitseman linjan mukaan. Isännöinnillä on kuitenkin asuntoja ja kiinteistöjä suurempi vaikutus asiakkaidensa ympäristöön....
Sopivien isännöintiyritysten löytäminen on vaikeaa internetin hakukoneista huolimatta. Moni päätyy kyselemään tutuilta ja naapuritaloyhtiöiltä vinkkejä hyvistä isännöintiyrityksistä, kuten eräs haastattelemani helsinkiläispuheeenjohtaja.
Kun taloyhtiön hallituksen jäsenenä kysyin suositteluja hyvistä isännöitsijöistä suhteellisen laajalta kontaktiverkostoltani, en saanut yhtäkään. Päinvastoin. Normaali vastaus oli, että ”älä ota ainakaan meidän taloyhtiömme isännöitsijää”....
Jos olisin isännöintialan yrittäjä, olisin aika innoissani. Nimittäin siitä, että taloyhtiöiden viestintä on iloisesti retuperällä. Kun otat asiakasviestinnän haltuun, voit helposti erottautua muista ja parantaa...