
Johda prosesseja, niin johdat ihmisiä
Isännöintialalla toimii paljon yrityksiä, joissa yhteisten prosessien ja toimintamallien määrittely on kesken tai tekemättä. Toisin sanoen yrityksen työntekijät saattavat tehdä samaa työtä eri tavoin ja...
Isännöintialalla toimii paljon yrityksiä, joissa yhteisten prosessien ja toimintamallien määrittely on kesken tai tekemättä. Toisin sanoen yrityksen työntekijät saattavat tehdä samaa työtä eri tavoin ja...
Muutos sitä, muutos tätä, muutos tuota… Erilaisista muutoksista ja niiden vaikutuksista eri liiketoimintasektoreille on viime aikoina puhuttu niin paljon, että sana muutos aiheuttaa jo itsessään...
Jos sinun pitäisi kertoa, mitä teet työksesi isännöitsijänä, mitä sanoisit ensimmäisenä? Aloittaisitko siitä, mitä olit juuri tekemässä tai mitä olet viime aikoina puuhannut? Vai aloitatko...
Tapasin toukokuussa isännöintiyritysten johtajia Helsingissä, Turussa, Tampereella, Oulussa ja Rovaniemellä. Keskusteluissa kärkenä oli isännöitsijöiden työhyvinvointi. Isännöinnin ammattilaiset -tutkimuksen mukaan kolmasosa isännöitsijöistä painii työssä jaksamisen kanssa.
Isännöintiliitto etsii tänä vuonna palkittavaksi ”asumisen strategisia kehittäjiä”. Heti kun valintakriteerit julkaistiin, sain sähköpostiini kysymyksen: Mitä asumisen strateginen kehittäminen tarkoittaa suomeksi? Hyvä kysymys. Sitä pohdin...
Taloyhtiöiden hallitukset ovat aloittelemassa uutta kauttaan. Millaiset pelisäännöt yritykselläsi tai sinulla itselläsi isännöitsijänä on hallitustesi kanssa? Mitkä ovat hallituksen, puheenjohtajan ja isännöitsijän vastuut ja valtuudet?...
Maanmittauslaitos rakentaa koko maan kattavaa osakehuoneistorekisteriä. Osakehuoneistorekisteri on täysin uusi rekisteri, johon kootaan valtakunnallisesti kattavaa tietoa asunnoista, niiden omistajista ja panttauksista. Tällaista tietojoukkoa ei ole...
Suomessa on noin 50 000 ammattimaisesti isännöityä taloyhtiötä. Voisi kuvitella, että näissä asuvat 2,7 miljoonaa asukasta hoitavat asumisen asioita käyttäjäystävällisten mobiilisovellusten kautta, ja että tieto kulkisi...
Palveluiden digitalisoimisen pitäisi tarkoittaa parempia palveluita. Siis kokonaisuudessaan. Kun asiakas voi hoitaa rutiiniluonteisia asioita näppärästi sähköisesti tai asiakaspalvelun kautta, vapautuu aikaa hoitaa henkilökohtaisemmin ja paremmin...
Kodista tarvitsee lähteä yhä harvemmin palvelujen tai tavaroiden perässä, sillä nettikauppa ja erilaiset sovellukset ovat tehneet kodista palvelukeskuksen. Suomen suurimmissa kaupungeissa saadaan nauttia esimerkiksi aterioiden...