Isännöintiliiton palkintokisan finalistit julki

Isännöintiliiton vuoden 2018 Isännöintiteko-, Isännöintiyritys- ja Isännöitsijäpalkintojen finalistit on valittu.

Tämän vuoden palkintojen teemoja ovat asiakkaiden kuuntelu ja asumisen strateginen kehittäminen. Finalistit on valinnut Isännöintiliiton palkintoraati ja hallitus.

Lopulliset voittajat julkistetaan juhlavassa palkintogaalassa Isännöintipäivien iltajuhlassa 12. syyskuuta Lahden Sibeliustalossa. Tule mukaamme jännittämään, keille isännöintialan ”Oscarit” tänä vuonna menevät.

Onnea kaikille finalisteille ja lämmin kiitos osallistumisesta kisaan niille ehdokkaille, jotka eivät tällä kertaa tulleet valituksi kärkikolmikoihin.

Isännöintiliiton palkinnot 2018 finalistit

Finalistit ovat aakkosjärjestyksessä yrityksen tai henkilön mukaan.

Isännöintiteko 2018

Jakamistalouden tuominen taloyhtiöön Asoliiteri-pilottihankkeessa, Asokodit, Helsinki, Espoo, Vantaa
Asokotien Asoliiteri-pilottihanke Helsingin Vuosaaressa tuo jakamistalouden ja ekologisuuden taloyhtiöihin asukkaiden arkea helpottaen. Asoliiteristä voi lainata kodin tarvikkeita, pyörän tai auton digisovelluksen avulla vuorokauden ympäri, ja asuinneliöt säästyvät elämiseen. Projekti on toteutettu yhteistyössä CoReorient Oy:n kanssa.

Yhteisöllisyyden lisääminen taloyhtiössä ”Hyveet taloyhtiössä” -projektilla, MTR Isännöinti Oy, Vantaa
Vantaalaisen MTR-Isännöinti Oy:n Hyveet taloyhtiössä -hanke lisää hyvää mieltä taloyhtiöissä. Asukkaiden yhdessä valitsemilla hyveillä kasvatetaan taloyhtiön yhteisöllisyyttä ja hyvää naapuruutta sekä tuetaan erilaisten konfliktien ennaltaehkäisyä ja sovinnollista ratkaisemista, kun kaikilla taloyhtiön asukkailla on yhdessä valitut pelisäännöt, joihin vedota. Projekti on toteutettu yhteistyössä eetikko Antti Kylliäisen kanssa.

Taloyhtiön strategisen johtamisen palvelu Pamissio, Pamis Oy, Tampere
Tamperelaisen Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy:n Pamissio on palvelutuote, johon kuuluvat asukaskyselyt ja taloyhtiöstrategiat. Palvelu antaa asukkaille vaikutusmahdollisuuksia, parantaa asukastyytyväisyyttä ja luo taloyhtiön johtamiseen suunnan, joka kantaa yli henkilövaihdosten. Taloyhtiöstrategia kertoo taloyhtiön imagosta ja tulevaisuudesta, ja sitä voidaan hyödyntää esimerkiksi asuntokaupoissa.

Isännöitsijä 2018

Annika Aura, Realia Management, Turku
Vuokratalojen isännöintiin keskittynyt Annika Aura on käynnistänyt yhteisöllistä toimintaa useissa isännöintikohteissaan. Nykyisten taloyhtiöiden ohella hän luotsaa hanketta, jossa Raision kuntaan rakennetaan vuorovaikutusta edistävä vuokrataloyhteisö.

Päivi Miettinen, Taloisännöitsijät Oy, Kouvola
Päivi Miettiselle strategisuus on pitkänjänteistä työtä, joka vaatii isännöitsijältä esimerkiksi osakkaiden taloustaidon lisäämistä ja asennevaikuttamista. Miettisen talousosaaminen muutti esimerkiksi velkaisen putkiremonttikohteen taloyhtiöksi, jossa ylijäämän turvin on pystytty edistämään monia uusia parannustöitä. Talon muuttoliike on normalisoitunut ja talkoohenki herännyt.

Kaisa Pekkala, Matinkylän Huolto Oy, Espoo
Kaisa Pekkala osaa tehdä tulevaisuuden näkyväksi asiakkailleen ja luotsata isännöintikohteidensa päättäjät muodostamaan strategiset tavoitteet. Pekkalan asiakkaat ovat mittausten mukaan tyytyväisiä, hän näkee taloyhtiön asukkaineen yhteisöllisenä kokonaisuutena ja ymmärtää vuorovaikutuksen roolin hankkeiden sujumisessa.

Isännöintiyritys 2018

Fluxio Isännöinti Oy, Espoo
Pääkaupunkiseudulla toimiva Fluxio Isännöinti Oy perustettiin taloyhtiöhallitusten tarpeiden kartoituksen pohjalta. Fluxion isännöinnissä taloyhtiön tahtotila ratkaisee, mihin suuntaan taloyhtiötä kehitetään. Yritys edistää suunnitelmallista asumisen kehittämistä ja taloyhtiön johtamista digitaalisilla ratkaisuilla, jotka tuovat tiedon reaaliajassa ja läpinäkyvästi taloyhtiöhallinnon kaikkien osapuolten näkyviin.

Matinkylän Huolto Oy, Espoo
Lähes jokaisella Matinkylän Huolto Oy:n asiakastaloyhtiöllä on käytössä yrityksen taloyhtiöstrategiapalvelu. Strategia edistää asukkaiden, hallituksen ja isännöinnin välistä vuorovaikutusta sekä auttaa kirkastamaan tavoitteet. Yritystä taloyhtiöstrategiat auttavat rytmittämään ja kilpailuttamaan hankkeet järkevästi. Kun taloyhtiön tavoitteet tunnetaan, isännöinti pystyy toimimaan aloitteellisena asiantuntijana. Yrityksen näkemyksiä asumisen kehittämisestä on hyödynnetty mm. hankkeessa, jossa Espoon kaupunki kartoittaa Matinkylän alueen täydennysrakentamispotentiaalia.

MTR-Isännöinti, Vantaa
MTR-Isännöinti Oy kehittää asumista strategisesti ja edistää asukkaiden kuuntelua monin eri kehitys- ja kokeiluhankkein. Käytössä ovat taloyhtiöstrategiat, joihin kiteytetään taloyhtiön arvot, kärkihankkeet ja taloustavoitteet. Taloyhtiöiden yhtiökokoukset on konseptoitu keskittymään menneen sijasta tulevaan. Kaikki erikoisammattitutkintoa suorittavat MTR:n isännöitsijät kouluttautuvat strategiatyöhön.