Ongelma, mikä ihana sana
Ongelmissa on negatiivinen tunnelma. Jotkut eivät siedä koko sanaa. Puhutaankin usein haasteista, kysymyksistä tai pulmista. Ei niissäkään mitään vikaa ole, mutta kun toteaa, että hei,...
Ongelmissa on negatiivinen tunnelma. Jotkut eivät siedä koko sanaa. Puhutaankin usein haasteista, kysymyksistä tai pulmista. Ei niissäkään mitään vikaa ole, mutta kun toteaa, että hei,...
Asiantuntijoiden johtaminen vaatii niin sanottua uutta johtajuutta. Hyvä asiantuntijoiden johtaja ei ole niskaan hengittävä mikromanageeraaja, vaan asiantuntijoihinsa luottava sparraaja, hyvän työn mahdollistaja, suunnanviitoittaja, tavoitteiden kirkastaja...
Itseohjautuvuus on tämän päivän johtamisen trendisana. Moni tavoittelee itseohjautuvaa organisaatiomallia ymmärtämättä tarkkaan, mitä se tarkoittaa oman johtamisen tai henkilöstön näkökulmasta. Trendit tulevat ja menevät, mutta...
Olin vuosi sitten keväällä valokuvauskurssilla kansalaisopistossa. Moni hyvä kameraan ja kuvaukseen liittyvä vinkki on jo unohtunut, mutta eräs ajatus jäi mieleen muhimaan. Silmä haluaa nähdä...
Isännöinnin suunnitelmat ja tekemiset ovat tänä keväänä muuttuneet radikaalisti koronaviruksen myötä. Osa – monilla isännöitsijöillä suuri osa – taloyhtiöiden kevään kokouksista siirretään myöhemmäksi syksylle. Tämä...
Kesälomamatkaa suunnitellessa huomasin puhkuvani ääneen, ettei eräs verkkosivusto vastaa alkuunkaan tarpeitani. Samaan aikaan ruudulla näkyy hienoja tehosteita ja käytetään sanakikkailuja, mutta vastauksia ei tahdo löytyä....
Eräänä harmaana marraskuun aamuna lähetimme Isännöintiliiton jäsenyritysten työntekijöille kyselyn, jossa kysyimme suoraan, mikä tänään ottaa päähän tai kuormittaa. Vastauksista piirtyi kuva isännöitsijästä, joka kantaa harteillaan...
Kun kysytään isännöintiyritysten johdolta, mitä he aikovat yrityksessään kehittää, kärjessä ovat digitaaliset palvelut, asukasviestintä ja henkilöstön osaaminen. Asukasviestinnän ja digikehittämisen haasteet, tarve kehittää asiakaspalvelua ja...
Isännöinnin ammattilaiset 2017 -tutkimuksen mukaan isännöitsijän työajasta jopa 55 prosenttia menee asiakaspalvelun ja hallinnon hoitamiseen. Käytännössä aika kuluu siis puheluihin ja sähköposteihin vastaamiseen sekä yhtiökokouksiin,...
Lähetimme aiemmin keväällä jäsenillemme kyselyn, jossa kysyimme mikä tänään harmittaa. Pyysimme kunnon avautumista kesken pahimpien kevätkiireiden. Kysely oli yksi kaikkien aikojen suosituimpia kyselyitämme: vastauksia tuli...