Johda prosesseja, niin johdat ihmisiä
Isännöintialalla toimii paljon yrityksiä, joissa yhteisten prosessien ja toimintamallien määrittely on kesken tai tekemättä. Toisin sanoen yrityksen työntekijät saattavat tehdä samaa työtä eri tavoin ja...
Isännöintialalla toimii paljon yrityksiä, joissa yhteisten prosessien ja toimintamallien määrittely on kesken tai tekemättä. Toisin sanoen yrityksen työntekijät saattavat tehdä samaa työtä eri tavoin ja...
Muutos sitä, muutos tätä, muutos tuota… Erilaisista muutoksista ja niiden vaikutuksista eri liiketoimintasektoreille on viime aikoina puhuttu niin paljon, että sana muutos aiheuttaa jo itsessään...
Jos sinun pitäisi kertoa, mitä teet työksesi isännöitsijänä, mitä sanoisit ensimmäisenä? Aloittaisitko siitä, mitä olit juuri tekemässä tai mitä olet viime aikoina puuhannut? Vai aloitatko...
Tapasin toukokuussa isännöintiyritysten johtajia Helsingissä, Turussa, Tampereella, Oulussa ja Rovaniemellä. Keskusteluissa kärkenä oli isännöitsijöiden työhyvinvointi. Isännöinnin ammattilaiset -tutkimuksen mukaan kolmasosa isännöitsijöistä painii työssä jaksamisen kanssa.
Muutama viikko sitten juttelin isännöitsijän kanssa, joka totesi ohimennen, että hänellä ei ole tavoitteita. Yrityksellä ei ole strategiaa eikä henkilöstön kanssa pidetä tavoitekeskusteluita. Miten ihmeessä...
NPS eli asiakastyytyväisyyttä mittaava Net Promoter Score on ollut yritysten käytössä jo pitkään. Vaikka tarjolle on tullut erilaisia versioita asiakaskokemuksen mittaamisesta, perus-NPS on edelleen parhaita...
Johtaminen ja johtajuus ovat ilmiöitä, jotka suomen kielessä kuvataan usein sanan ”johtaminen” avulla. Englanniksi asiat eriytetään selkeästi ”management” ja ”leadership” sanojen kautta. Kun keskusteluun liitetään...
Tuttu sanonta ”hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” on vain osin totta digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Alkuun on hyvä miettiä kehitysprojektin tavoitteita, kohderyhmiä ja niin edelleen, mutta...
Oletko koskaan miettinyt bloggaamista? Toivottavasti. Tai ehkä jo bloggaat yrityksesi sivuilla. Loistavaa! Blogi on nimittäin yrityksellesi valttikortti. Siellä voit kommunikoida itsellesi tärkeiden tahojen, kuten asiakkaiden, kollegoiden...
Onhan teillä asiakkaiden sähköpostiosoitteet koottuna? Kannattaisi olla, sillä sähköposti on edelleen tehokkain markkinoinnin ja viestinnän väline. Se on myös edullinen ja erittäin henkilökohtainen tapa viestiä.